سفره فرهنگی جذاب برای بچه‌های مسجد تدارک ببینیم/ فهما جاذبه‌های مسجدی را سالانه رصد کند

سفره فرهنگی جذاب برای بچه‌های مسجد تدارک ببینیم/ فهما جاذبه‌های مسجدی را سالانه رصد کند

تاریخ انتشار : ۸ تير ۱۴۰۰
منتظری در دیدار با حجت‌الاسلام والمسلمین دکتر ارزانی گفت: ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کشور (فهما) هر سال فراخوان اندیشه‌های جذاب برای پویایی مسجد با حضور نسل جوان را برگزار کند.

به گزارش خبرنگار گروه مسجد و کانون های مساجد خبرگزاری شبستان، «غلامرضا منتظری» در جریان بازدید از خبرگزاری شبستان و دیدار با رئیس ستاد فهمای کشور با بیان اینکه باید زمینه برای حضور حداکثری مخاطبان به ویژه کودکان و نوجوانان در مسجد که فلسفه تشکیل کانون های فرهنگی هنری مساجد بوده است ایجاد شود، اظهار کرد: برای این کار باید سفره فرهنگی در مسجد پهن شود و هر چقدر این سفره متنوع تر و پربارتر باشد، مخاطبان بیشتری جذب می شوند.

 

نایب رییس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی ادامه داد: فضای این سفره باید با نیاز مخاطب رابطه معنادار داشته باشد. در روانشناسی یک اصل مهم وجود دارد مبنی بر اینکه میان کشش و کوشش ارتباط وجود دارد. اگر غذایی که مادر یا همسر ما درست می کند خوشمزه باشد احتمالا ما بیشتر از زمانی غذا خواهیم خورد که بیشتر آن غذا گیرا یا خوشمزه نباشد. بر همین اساس برای نشاندن بچه های مسجد سر سفره فرهنگی باید غذای روز متناسب با نیازهای جامعه به آنها عرضه شود.

 

وی اضافه کرد: افراد برای اینکه کوشش کنند که به مسجد بیایند باید کشش در آنها وجود داشته باشد، هر چقدر بخش هنری این کشش را بیشتر کند جاذبه مسجد بیشتر می شود.

 

منتظری در ادامه با بیان اینکه ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد کشور(فهما) فعالیت های خوبی در جذب جوانان به مساجد انجام داده است و باید جاذبه های مسجد را هر سال رصد کند، اظهار کرد: شهید باهنر سخنی گفته اند که البته بعضی می گویند این سخن از شهید رجایی است «تعلیم و تربیت را باید از جایی آغاز کنید که متربی می پسندد و در جایی ختم کنید که مکتب می خواهد»؛ امام علی (ع) نیز در همین ارتباط فرمودند: قلب ها را اقبالی است و ابدال؛ بنابراین کانون های فرهنگی هنری مساجد باید موضوع جوان شناسانه کشش و کوشش را بسیار مهم بدانند و به صورت جدی دنبال کنند.

 

نایب رییس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی ادامه داد: ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد کشور «فهما» هر سال فراخوان اندیشه های جذاب برای پویایی مسجد با حضور نسل جوان در مسجد را برگزار کند.

 

وی افزود: هنر قطعا نقش تعیین کننده ای در جذب افراد به مساجد و پویایی مساجد دارد. وقتی قرار شد شیطان از زمین رانده شود یک تهدید کرد و گفت هر آنچه را که در زمین است، زیبا جلوه می دهد تا مردم را گمراه کند. این نشان می دهد ظرف هنر که هم در هدایت و هم در ضلالت مردم مهم است، نقش تعیین کننده ای دارد.

 

منتظری گفت: امروز دشمن مفاهیم نازیبای خود را با هنرهای زیبا ارایه می کند و این در حالی است که ما می خواهیم مفاهیم زیبای اسلام را با ظرف های زنگ زده ارایه کنیم که قطعا اثرگذار نخواهد بود.

 

 

 

پایان پیام/ 397