رويکرد ستاد فهما و خبرگزاري شبستان خالصانه و جهادي است

رویکرد ستاد فهما و خبرگزاری شبستان خالصانه و جهادی است

تاریخ انتشار : ۸ تير ۱۴۰۰
حجت‌الاسلام و المسلمين ارزاني در جريان بازديد «غلامرضا منتظري»، نايب رييس کميسيون فرهنگي مجلس شوراي اسلامي از خبرگزاري شبستان اظهار کرد: رويکرد ستاد فهما و خبرگزاري شبستان خالصانه و جهادي است.

به گزارش ستاد ارتباطات رسانه‌ای (فهما)، «غلامرضا منتظری»، نائب رئیس کمیسیون فرهنگی و نماینده مردم گرگان و آق قلا در مجلس شورای اسلامی امروز سه‌شنبه 8 تیرماه ضمن بازدید از خبرگزاری شبستان در نشستی صمیمی با حجت‌الاسلام و المسلمین «حبیب‌رضا ارزانی» مدیرعامل و «مرتضی طاهریان» سردبیر و خبرنگاران این خبرگزاری به گفت وگو نشست.

حجت الاسلام والمسلمین «حبیب رضا ارزانی» در جریان بازدید «غلامرضا منتظری»، نایب رییس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی از خبرگزاری شبستان طی سخنانی اظهار کرد: همکاران ما در خبرگزاری شبستان و ستاد هماهنگی مساجد کشور (فهما) خالصانه، جهادی و با حقوق و مزایای مسجدی کار می کنند، گفت: همکاران ما در خبرگزاری شبستان و ستاد فهما انسان های متدین، خوب و مذهبی هستند و با انگیزه های الهی کار می کنند.

 رییس ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد کشور در ادامه با بیان اینکه یک اتفاق خوب در حوزه فرهنگ افتاد و آن افزایش بودجه این حوزه بود که الحمدالله شامل حال کانون های فرهنگی هنری مساجد نیز شد، اظهار کرد: البته راه تا تا افقی که داریم بسیار طولانی است.

وی با بیان اینکه از کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی تقاضا داریم که ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد کشور به یک نهاد عمومی تبدیل شود و در این زمینه نامه نگاری هایی نیز صورت گرفته است، ادامه داد: ما اکنون نمی توانیم کمک های سازمان های دولتی را دریافت کنیم. طی چند سال اخیر کارهای خوبی در زمینه کانون های مساجد از جمله تصویب اساسنامه در شورای عالی انقلاب فرهنگی، تدوین افق 1414 و سند تحول صورت گرفته است و ما در حوزه برنامه هیچ کم نگذاشته ایم. حقیقتا هم بنده و هم سایر همکاران به این نتیجه رسیده ایم که باید تمام وقت در خدمت ستاد باشیم و حقیقتا کار همکاران ما در این ستاد کار جهادی است.

 حجت الاسلام و المسلمین ارزانی تصریح کرد: بیش از دو میلیون و 400 هزار نفر عضو کانون های فرهنگی هنری مساجد هستند و طرح های خوبی طی چند سال اخیر همچون رویداد ملی فهما و ایران قوی اجرا شده که هرچند نوپا هستند اما در سرتاسر کشور مخاطب دارند.

 وی افزود: کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی به حوزه فرهنگ نگاه بسیار خوبی دارد که ما را به آینده امیدوار کرده است. 

 همچنین در ادامه «مرتضی طاهریان» با بیان اینکه کانون های فرهنگی هنری مساجد کشور «ستاد فهما» قبل از کرونا انجام فعالیت های خود را در بستر مجازی شروع کرده بود، گفت: اینکه کار کانون های مساجد در دوره کرونا هیچ گاه افت نکرده به همین دلیل است.

 معاون ساماندهی و شبکه سازی کانون های مساجد و سردبیر خبرگزاری شبستان ادامه داد: تمام فعالیت های کانون های فرهنگی هنری مساجد کشور در جای جای ایران به صورت آنلاین قابل رصد و ارزیابی است.