تشکیل گروه تعزیه در کانون «مسجد جامع الزهرا (س)» شهر «قطب آباد»

تشکیل گروه تعزیه در کانون «مسجد جامع الزهرا (س)» شهر «قطب آباد»

تاریخ انتشار : ۱۰ تير ۱۴۰۰
اکبری گفت: با تشکیل گروه تعزیه، شناسایی و جذب علاقمندان و همچنین آموزش و تمرین آنها، محرم و صفر امسال شاهد برگزاری این هنر ارزشمند در شهر «قطب آباد» هستیم.

 «مرتضی اکبری»  در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در جهرم، گفت: هنر تعزیه از عوامل مهم و اثرگذار در انتقال مفاهیم دینی بوده که همواره مورد توجه بوده است.

 

مدیر کانون فرهنگی و هنری «مسجد جامع الزهرا (س)» شهر «قطب آباد» با اشاره به اهمیت تعزیه در انتقال مفاهیم دینی، افزود: محتوای موثق و مستند و استفاده از منابع صحیح از ضرورت های هنر تعزیه است.

 

وی با اشاره به فعالیت این کانون فرهنگی و هنری در عرصه تعزیه، عنوان کرد: برای برگزاری هر چه بهتر هنر تعزیه در ایام محرم امسال، جلسات آسیب شناسی در این کانون فرهنگی و هنری برگزار شده است.

 

اکبری با اشاره به اینکه بررسی فرصت ها و آسیب های هنر تعزیه در دوام و اصالت آن نقش موثری دارد، خاطرنشان کرد: در جلسه ای که به این منظور در کانون فرهنگی و هنری مسجد جامع الزهرا (س) برگزار شد، به تشکیل شورای گروه تعزیه تاکید و بر استمرار جلسات برای برگزاری برنامه ای مفید و ارزشمند در ایام سوگواری حضرت اباعبدالله (ع) تاکید شد.

 

وی با اشاره به اینکه این هنر برای زنده ماندن نیازمند به انتقال میان نسل های جامعه است، تصریح کرد: جذب جوانان برای سوق دادن به سمت هنر اصیل تعزیه از جمله مواردی است که توسط کانون فرهنگی و هنری مسجد جامع الزهرا (س) پیگیری و دنبال می شود.

 

مدیر کانون فرهنگی و هنری «مسجد جامع الزهرا (س)» شهر «قطب آباد» اظهار کرد: همچنین برای احیای این هنر ارزشمند نیاز به آموزش نوجوانان و جوانان علاقمند اهمیت دارد که این مهم نیز در این کانون فرهنگی و هنری مورد توجه قرار گرفته است.

 

اکبری ادامه داد: با تشکیل گروه تعزیه، شناسایی و جذب علاقمندان و همچنین آموزش و تمرین آنها، محرم و صفر امسال شاهد برگزاری این هنر ارزشمند در شهر «قطب آباد» هستیم.

 

وی در پایان از علاقمندان به هنر تعزیه دعوت کرد تا با حضور در جمع هنرمندان مسجدی و آشنایی با این هنر اصیل و تاریخی در برنامه های گروه تعزیه کانون فرهنگی وهنری جامع الزهرا (س) شرکت کنند.

 

پایان پیام/ 691