خوشنويسان خراسان شمالي همراه با فعاليت‌هاي هنري فهما در اين استان مي‌شوند

خوشنویسان خراسان شمالی همراه با فعالیت‌های هنری فهما در این استان می‌شوند

تاریخ انتشار : ۱۱ تير ۱۴۰۰
فعاليت هاي فرهنگي هنري اوقات فراغت کانون هاي مساجد خراسان شمالي با همراهي انجمن خوشنويسان اين استان رونق مي‌گيرد.

به گزارش ستاد ارتباطات رسانه ای (فهما) از خراسان شمالی، نشست هم‌اندیشی غنی سازی پایگاه‌های  اوقات فراغت کانون‌های مساجد خراسان شمالی با همکاری انجمن خوشنویسان این استان برگزار شد. 

«هاشم شیرازیان» طی سخنانی در این نشست، ارتقای فعالیت های فرهنگی هنری و تربیت هنرمندان مسجدی ونیز تبیین جایگاه مسجد با پرورش افراد فرهیخته را از اهداف راه‌اندازی کانون‌ها دانست و گفت: در تلاش هستیم تا با اجرای برنامه‌های آموزشی در رشته‌های فرهنگی و هنری بتوانیم ضمن غنی‌سازی فعالیت های اوقات فراغت، به اهداف عنوان شده دست یابیم.

مدیرستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد خراسان شمالی تشکیل گروه‌های سرود و تئاتر، برگزاری نشست های کتابخوانی و ترویج فرهنگ انس با کتاب و مطالعه را از اهم اقدامات کانون ها عنوان کرد و افزود: امیدواریم با همکاری انجمن های هنری از جمله انجمن خوشنویسان استان، هنرهای قرآنی و اثرگذار را ترویج دهیم و با کمک اساتید و هنرمندان بستر شناسایی علاقمندان و افراد مستعد، هنرمندان مسجدی و اثرگذار تربیت شوند.

همچنین در ادامه «خلیل رستمی»، رییس انجمن خوشنویسان خراسان شمالی، کانون های فرهنگی هنری را فضایی ارزشمند برای ترویج هنر متعالی برشمرد و گفت: می‌توان با ایجاد فضای گفت‌وگوی هنری و آموزش تکنیک ها و سبک های هنری به علاقمندان به ویژه قشر نوجوان و جوان،نهادینه شدن ارزش های انسانی و دینی  شاهد بود.

وی یکی از راه های مقابله با آسیب های اجتماعی را ترویج هنر و تربیت هنرمندان و نیز بیان هنرمندانه دانست و افزود: توجه به مناطق حاشیه شهرها و آسیب پذیر  اهمیت دارد و امیدوارم برگزاری کلاس های آموزشی در این مناطق در اولویت این همکاری قرار گیرد.

این هنرمند خوشنویس استان خراسان شمالی، برگزاری کلاس های آموزش خوشنویسی در قالب دوره های مقدماتی را مورد تقدیر قرار داد و افزود: اساتید انجمن خوشنویسان می توانند با حضور در کلاس های آموزشی و کارگاه های انتقال تجارب در زمینه خط تحریری و خوشنویسی  تا دوره های عالی و ممتاز در مساجد به علاقمندان آموزش دهند.

رستمی، در ادامه اظهار کرد: کلاس ها دو روز در هفته برنامه ریزی می شود و به علاقمندان گواهینامه پایان دوره نیز اعطا خواهد شد.