مشارکت بیش از ۱۲ هزار نفر در چهاردهمين دوره سابقات قرآني مدهامتان

مشارکت بیش از ۱۲ هزار نفر در چهاردهمین دوره سابقات قرآنی مدهامتان

تاریخ انتشار : ۱۳ تير ۱۴۰۰
سعادتي در نشست هماهنگي و برنامه‌ريزي مرحله کشوري چهاردهمين دوره از مسابقات قرآني مدهامتان، اظهار کرد: در اين دوره که به دليل شرايط کرونايي در بستر فضاي مجازي برگزار شد، بيش از ۱۲ هزار نفر شرکت کردند.

خبرگزاری شبستان، گروه مسجد و کانون های مساجد به نقل از ستاد ارتباطات رسانه ای (فهما): نشست هماهنگی و برنامه ریزی مرحله کشوری چهاردهمین دوره مسابقات قرآنی مدهامتان، روز یکشنبه 12 تیر ماه با حضور «سعید سعادتی» معاون فرهنگی هنری ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد کشور در مشهد مقدس برگزار شد.

 

سعادتی در این نشست با اشاره به برگزاری مرحله کشوری مسابقات مدهامتان گفت: در این دوره بیش از12 هزار نفر  نفر در رشته های حفظ کل، قرائت تحقیق و ترتیل ، اذان و قرائت تقلیدی  شرکت کردند.

 

معاون فرهنگی هنری ستاد فهما، با بیان اینکه مرحله کشوری این دوره از مسابقات با حضور بیش از 80 نفر از راه یافتگان به مرحله نهایی در مشهد مقدس برگزار می‌شود، تصریح کرد: این دوره از مسابقات در هفت رشته و در دو مقطع بالای 16 سال و کمتراز  16 سال برگزار خواهد شد.

 

وی افزود: این دوره از مسابقات با توجه به شرایط شیوع بیماری کرونا در مرحله استانی به صورت مجازی و آنلاین برگزار شد که تجربه جدیدی در برگزاری این مسابقات قرآنی محسوب می شد.

 

سعادتی همچنین با اشاره به برنامه ریزی های های صورت گرفته در خصوص دومین رویداد ملی فهما گفت : دومین رویداد ملی فهما با رویکرد های جدید تری در حوزه فعالیت های فرهنگی هنری عرصه مساجد طراحی شده است . در این رویداد امکان بارگذاری فعالیت های خودجوش و ابتکاری کانون ها نیز فراهم شده است .

 

معاون فرهنگی هنری ستاد کانون های مساجد کشور، در ادامه به ابعاد و رویکرد های جدید دومین رویداد ملی فهما اشاره کرد و افزود : توجه به تحقق بیانیه گام دوم رهبر انقلاب اسلامی از ویژگی های مهم رویداد ملی فهما است.

 

وی در ادامه از راه اندازی مرکز نوآوری های اجتماعی کانون های مساجد خبر داد و گفت : کانون های فرهنگی هنری مساجد باید با توجه به اقتضائات محلی و منطقه ای در فعالیت های اجتماعی نقش آفرینی کنند.

 

سعادتی گفت: رویداد ملی فهما در هشت گام طراحی شده است که تا امروز سه گام از این مراحل اجرائی شده است .

 

گفتنی است، از سال 98 اولین رویداد ملی فهما اجرائی شده است که کانون های فرهنگی هنری با شرکت در این رویداد بر اساس فعالیت های فرهنگی هنری در قالب 3 شبستان و  12 رواق ارزیابی و داوری می شوند و کانون های برتر مورد تجلیل قرار می گیرند.

پایان پیام/ 9