بیست و سومین جشنواره بین المللی پژوهشی شیخ طوسی برگزار می شود

بیست و سومین جشنواره بین المللی پژوهشی شیخ طوسی برگزار می شود

تاریخ انتشار : ۱۳ تير ۱۴۰۰
بیست و سومین جشنواره بین المللی پژوهشی شیخ طوسی با موضوع «دین، دین داری و فضای مجازی» به همت پژوهشگاه بین المللی المصطفی برگزار می شود.

خبرگزاری شبستان، گروه اندیشه،حجت الاسلام کاظمی، از برگزاری بیست و سومین جشنواره بین‌المللی پژوهشی شیخ طوسی (ره) خبرداد و اظهار داشت: بیست و سومین جشنواره بین‌المللی پژوهشی شیخ طوسی (ره) با موضوع «دین، دین داری و فضای مجازی» به همت پژوهشگاه بین‌المللی المصطفی برگزار می‌شود.

 

دبیر جشنواره شیخ طوسی با اشاره به محورهای این همایش، عنوان کرد: محورهای این همایش شامل کلیات و مبانی، آموزه‌های دینی و فضای مجازی، تبلیغ، آموزش‌های دینی و فضای مجازی، خانوده، تربیت دینی و فضای مجازی، جهان اسلام، انقلاب اسلامی و فضای مجازی و در پایان تعاملات ادیانی و فضای مجازی می‌شود.

 

وی درباره نحوه و زمان ارسال آثار مقالات، گفت: مهلت ارسال چکیده مقالات تا پایان مهرماه ۱۴۰۰ و مهلت ارسال اصل مقالات تا پایان آذرماه ۱۴۰۰ خواهد بود بر همین اساس پژوهشگران و اساتید گرامی می‌توانند آثار خود را بها مراجعه به وب سایت این جشنواره به نشانی tousi.miu.ac.ir ارسال نمایند.

 

حجت الاسلام کاظمی درخصوص اهداف این همایش تصریح کرد: مهمترین اهداف در برگزاری این جشنواره می‌توان به ترویج و تشویق فرهنگ پژوهشگری در المصطفی، بهره‌برداری از پژوهش‌های انجام شده در حوزه‌های مورد نیاز المصطفی در داخل و خارج کشور، شناسایی و ارزیابی تولیدات پژوهشی المصطفاییان، شناسایی و ارزیابی طلاب و کارکنان فعال در عرصه پژوهش در المصطفی، تقدیر از پژوهشگران برتر و مطالعه و پژوهش در یکی از مسائل جاری عرصه بین‌الملل در بخش فراخوان اشاره کرد.

 

وی جشنواره شیخ طوسی را یک همایش علمی خواند و گفت: این همایش مورد تأیید پایگاه استنادی علوم جهان اسلام ISC است و در نظر داریم پایان سال مقالات برگزیده در بخش فراخوان را در یکی از نشریات علمی پژوهشی یا ترویجی منتشر کنیم.

 

دبیر جشنواره شیخ طوسی درخصوص شرایط شرکت کنندگان، گفت: در بخش اصلی، همه المصطفاییان شامل طلاب و دانش آموختگان و خانواده‌های ایشان، استادان و کارکنان المصطفی می‌توانند آثار خود را اعم از تألیف و ترجمه کتاب، مقاله علمی، رساله دکتری، پایان نامه کارشناسی ارشد، سمینار دوره کارشناسی و حتی تحقیق پایان دوره آموزش زبان و معارف اسلامی به دبیرخانه جشنواره ارسال نمایند. همچنین در بخش فراخوان مقاله، محدودیتی وجود ندارد و همه نخبگان و فرهیختگان می‌توانند مقالات خود را با موضوع «دین، دین داری و فضای مجازی»، به دبیرخانه این جشنواره ارسال کنند.

 

پایان پیام/ 40