هیات امنا پویا یکی از ارکان تقویت مسجد است

هیات امنا پویا یکی از ارکان تقویت مسجد است

تاریخ انتشار : ۱۳ تير ۱۴۰۰
حجت الاسلام حیدری با بیان اینکه تا زمانیکه در بحث هیات امنا تحول ایجاد نکنیم موفق نخواهیم بود، گفت: در مازندران تنها شهرستانی که در بحث هیات امنا در آن شاهد تحول هستیم قائم شهر است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از ساری، حجت الاسلام والمسلمین«ابراهیم حیدری جناسمی» امروز (۱۳تیر) در نشست شورای تحول مساجد و محلات بیان کرد: پس از برگزاری جلسات باید شاهد تحول باشیم، طبق بند دو ماده یک قانون مصوب مجلس شورای اسلامی در اوقاف به بحث مدیریت مساجد، تکایا و حوزه‌های علمیه اشاره شده است‌.

 

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان مازندران خاطرنشان کرد: تا در بحث هیات امنا تحول ایجاد نکنیم موفق نخواهیم بود ولی خوشبختانه اوقاف توانست بحث هیات امنا را به امور مساجد واگذار کند.

 

حجت الاسلام حیدری اعلام کرد: ما در استان مازندران بیش از ۸ هزار و ۵۷۳ اماکن ثبت شده در اوقاف داریم، اما در صدور احکام هیات امنای آن‌ها اوقاف ورود پیدا نمی کند و تایید صلاحیت افراد هم بر عهده پایگاه بسیج محلات است، اگر بحث ورود در تشکیلات هیات امنا پیگیری شود خوب است.

 

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان مازندران تاکید کرد: در امور مساجد همکاری هیات امنا با امام جماعت ضروری است، بحث دیگر بیمه خادمین است که دلگرمی بسیار خوبی بود می توانستیم الزام کنیم که متولیان درب مساجد را هنگام اذان باز کنند که متاسفانه دولت این بیمه را از حذف کرد و دلگرمی را از بین برد، در گذشته هر خادم ۷ هزار و ۵۰۰ تومان پرداخت می‌کرد ولی امروز بیش از ۸۰ هزار تومان باید پرداخت کند.

 

این مسئول اذعان کرد: برای اولین بار از ما خواسته بودند اطلاعات عرصه، اعیان و کل مستقلات مساجد را بدهید این آمادگی را نداشتیم، این کارگروه باعث تکمیل اطلاعات ما شد‌، در همین مرکز مازندران ۱۷ مسجد داریم که خودش درآمدزایی می‌کند که ذیل این کارگروه می‌تواند گسترش پیدا کند.

 

وی با بیان اینکه متاسفانه روحانیون مساجد با ما همکاری نمی‌کنند تا پول رقبات موقوفه مسجد وصول شود، گفت: با مدیریت و همکاری بسیاری از مساجد شاخص در شهرستان‌ها که هر کدام شخصیت مستقلی دارند می‌توانند امورات را بسط و گسترش بدهند.

 

حجت الاسلام حیدری تصریح کرد: در مازندران تنها شهرستانی که در بحث هیات امنا در آن شاهد تحول هستیم قائم شهر است، در حالی که بیشترین مشکلات را با حضور هیات امنا در این شهر داشتیم، در همین شهر ساری بین هیات امناهای مساجد اختلاف وجود دارد، اینجا باید یک کارگروه تخصصی ورودی انقلابی و جدی داشته باشد.

پایان پیام/ 286