تحول فرهنگی جامعه در گرو احیای کارکردهای مسجد است

تحول فرهنگی جامعه در گرو احیای کارکردهای مسجد است

تاریخ انتشار : ۱۳ تير ۱۴۰۰
حجت الاسلام محمدی لائینی با بیان اینکه اگر بخواهیم در جامعه تحول فرهنگی رخ دهد، حتما باید مسجد احیا شود، گفت:باید برای مسجد راهبردهایی در مسیر رهنمودهای امامین انقلاب تعیین شود تا شاهد تحول در کارکرد مساجد باشیم .

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از ساری، حجت الاسلام والمسلمین«محمد باقر محمدی لائینی» امروز (۱۳تیر) در نشست شورای تحول مساجد و محلات با اشاره به اینکه به اینکه چهار شهر مازندران در وضعیت قرمز کرونایی هستند و مابقی نیز زرد و نارنجی، بیان کرد: رعایت پروتکل‌های بهداشتی تا زمان تزریق واکسن ضرورت دارد.

نماینده ولی فقیه در مازندران افزود: اگر بخواهیم در جامعه تحول فرهنگی رخ دهد، حتما باید مسجد احیا شود، پس هدف اول کارگروه امور مساجد هم باید احیای مساجد باشد، در این رابطه باید دو اقدام انجام بدهیم، یکی شناخت داده‌ها و داشته‌های مسجد و دوم اجرای اقدامات لازم است.

 

حجت الاسلام محمدی لایینی یادآور شد: مسجد باید به مردم جامعه عبادت تحویل بدهد، باید تولیدات فرهنگی داشته باشد و به‌روزرسانی را فراموش نکند، حضور امامت در مسجد اهمیت دارد تا برای یک محله امامت کند.

 

نماینده ولی فقیه در مازندران اذعان کرد: مسجدی که مغلوب نظرات هیات امنا باشد مسجد نیست، مسجد باید امنیت محله را تامین کند، مسجد باید خدمات گوناگونی به محله بدهد و صندوق قرض الحسنه و مجمع خیرین داشته باشد.

 

این مسئول ادامه داد: اقامه مراسمات مختلف و اعزام گروه‌های جهادی از جمله کارکردهای دیگر برای محله است، اینها در مجموع داده‌های یک مسجد به محله است، فعالیت کانون فرهنگی و پایگاه مقاومت در کنار هم ضرورت دارد.

 

وی تاکید کرد: همه باید بپذیریم که مسجد یک امور مساجد دارد و با نهادهای مربوط کار می‌کند، باید برای مسجد راهبردهایی در مسیر رهنمودهای امامین انقلاب تعیین شود تا شاهد تحول در کارکرد مساجد باشیم و متانسب با شعار سال برای مسجد راهکار پشتیبانی‌ها و مانع‌زدایی‌ها تعریف کنیم.

 

حجت الاسلام محمدی لائینی با اشاره به تشکیل کارگروه قرآنی، عنوان کرد: این کارگروه در کنار کانون مساجد و با هم‌افزایی ستاد اقامه نماز موجب احیای مسجد و احیای همه امور فرهنگی و دینی خواهد شد، اگر بتوانیم در هر شهری یک یا دو مسجد را جامع و پویا کنیم و شاهد فعالیت‌های بهتر و هماهنگ‌تری  باشیم که در همه زمینه‌ها فعالیت دارند و فعالیت ها را توسعه بدهیم خوب است.

پایان پیام/ 286