۲ هزار و ۵۶۴مسجد در مازندران قابلیت تشکیل کانون فرهنگی هنری دارند

۲ هزار و ۵۶۴مسجد در مازندران قابلیت تشکیل کانون فرهنگی هنری دارند

تاریخ انتشار : ۱۳ تير ۱۴۰۰
حجت الاسلام عطاریه با بیان اینکه تعدادی از مساجد مازندران در حوزه‌های مختلف فرهنگی، هنری، اجتماعی و ....فعال نیستند، گفت: نزدیک به ۲ هزار و ۵۶۴ مسجد از مساجد استان کانون فرهنگی و هنری ندارند و باید برایشان کانون تعریف شود چرا که این قابلیت را دارند‌.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از ساری، حجت الاسلام والمسلمین«محمد علی عطاریه» امروز (۱۳تیر) در نشست شورای تحول مساجد و محلات بیان کرد: مسجد سنگر است،  از بین ۴ هزار و ۳۹۱ پایگاه در مازندران ۹۱۸ پایگاه هنوز در مسجد مستقر نیستند که بازگشتشان در دستور کار قرار دارد تا محل استقرارشان مسجد باشد.

 

مسئول بسیج مساجد و محلات سپاه کربلا افزود: ۱۷۶ مورد از اختلاف پایگاه و ائمه جماعات حل شد، ۳۶ اختلاف در سه ماهه اول سال ۱۴۰۰ برطرف شد، نزدیک به ۲ هزار و ۵۶۴ پایگاه ما کانون فرهنگی و هنری ندارند و باید برایشان کانون تعریف شود چرا که این قابلیت را دارند‌.

 

وی یادآور شد: ۱۷ درصد پایگاه‌ها فعال کار می‌کنند که بیش از ۶۰۰ پایگاه مقاومت فعال در استان داریم، مابقی مساجد پایگاه دارند ولی در حوزه‌های مختلف فرهنگی، هنری، اجتماعی و ....فعال نیستند.

 

عطاریه با اشاره به بحث شورای تحول، عنوان کرد: جلسه کارشناسی برای این شورا برگزار شد، افرادی معرفی شدند، قرار است به هم‌اندیشی و وحدت رویه برسند، در بخش ارائه خدمات یک سری توافقاتی آغاز و ۴۷ ماموریت تدوین شد، اولویت‌بندی نیز صورت گرفت، در محلات و روستاها با همکاری امام محله اقداماتی در حال انجام است، یکی از این روستاها ملاخیل شهرستان نکا بود که در جهت رفع مشکل آب شربشان اقدام شد.

معاون فرهنگی تبلیغات اسلامی مازندران نیز در ادامه این نشست اظهار کرد: برنامه‌ریزی برای ایجاد سامانه یا بانک اطلاعاتی مساجد در هر محله در قالب کار اجتماعی و فرهنگی در حال انجام است.

 

«زین‌العابدین روحانی‌نیا» با اشاره به اینکه متاسفانه آمار مساجد به‌روز نیست و از هر دستگاه یک آمار مطرح می‌شود، تاکید کرد: اگر بشود این هم‌افزایی در راستای بانک اطلاعاتی از مساجد و هم نسبت به استفاده از ظرفیت دستگاه‌هایی که متولی امور مساجد هستند اقدام کرد، خوب است‌، البته باید بسیاری از حواشی‌ها را به جان خرید تا شاهد یک تعامل خوب باشیم.

 

وی بیان کرد: تقریبا یک پراکندگی و عملکرد جزیره‌ای در خصوص امور مساجد را شاهدیم که باید به آن توجه شود، با استفاده از همه ظرفیت‌ها و دوری از پراکندگی میتوان شاهد اتفاقات خوب بود.

 

 

پایان پیام/ 286