۴۸کانون فرهنگی هنری به تعداد کانون های مساجد مازندران اضافه می شود

۴۸کانون فرهنگی هنری به تعداد کانون های مساجد مازندران اضافه می شود

تاریخ انتشار : ۱۳ تير ۱۴۰۰
زارع با بیان اینکه بزودی با تایید ۴۸پرونده تشکیل کانون فرهنگی هنری مساجد در مازندران تعداد این کانون ها در استان به هزار و ۲۲۴کانون می رسد، گفت: این کانون ها فرصت مناسبی برای تقویت باورهای دینی مردم و رفع معضلات فرهنگی محلات هستند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از ساری، حجت الاسلام والمسلمین«عباس زارع» امروز (۱۳تیر) در نشست شورای تحول مساجد و محلات با اشاره به اینکه در این کارگروه اقدامات نو و جوانی صورت گرفت، بیان کرد: ما در مازندران هزار و ۱۷۶ کانون فرهنگی و هنری مساجد داریم که ۴۸ تشکیل پرونده جدید نیز صورت گرفت.

 

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران با تاکید بر ضرورت ایجاد نگاه خاص و نو در حوزه فعالیت‌های فرهنگی هنری در استان، گفت: البته یک برنامه کلی در سطح کشور با عنوان ایران قوی تدوین شده است که ظرفیت استان مازندران باید در این بخش مدنظر قرار بگیرد ما در بحث ایران قوی توانستیم جایگاه ۲ کانون برتر ملی از ۱۲ کانون برتر در بحث ایران قوی را به خود اختصاص بدهیم.

 

زارع با بیان اینکه  این کانون ها فرصت مناسبی برای تقویت باورهای دینی مردم و رفع معضلات فرهنگی محلات هستند، تاکید کرد: کانون فرهنگی هنری امام زمان(عج) روستای اطرب نکا در بحث فناوری اطلاعات در تولید بازی‌های یارانه‌ای به‌خصوص در این روزها که طرفدار بالایی دارد و کانون شهید «علی گرائیلی» روستای خرماکلا قائم شهر در بحث کارآفرینی از جمله کانون‌های برتر مازندران در بحث ایران قوی هستند، یک کانون در بحث ساخت فیلم و دیگری در بحث کتاب و کتابخوانی برتر شدند.

 

وی با بیان اینکه ۵۰۰ کانون فرهنگی هنری مساجد استان دارای مجوز الکترونیک هستند،  گفت: دوری از جزیره‌ای عمل کردن در کانون‌ها و مساجد، فعالیت‌های رسانه‌ای و مجازی از جمله اقداماتی است که به کیفیت فعالیت‌های مساجد کمک می‌کند.

 

زارع با اشاره به وجود ظرفیت‌های حوزه نمایش در کانون های مساجد استان مازندران، افزود: بازی‌های یارانه‌ای در حوزه فضای مجازی و رسانه‌ای، برگزاری مسابقات دیجیتال، کلاس‌های فن بیان، اجرای برنامه‌های فرهنگی و دینی در حال انجام است، تشکیل کارگروه قرآنی نیز می‌تواند تکمیل‌کننده فعالیت های این کانون ها در حوزه فرهنگی قرآنی باشد.

پایان پیام/ 286