برگزاری «تابستانه فهما» در کانون های فرهنگی و هنری مساجد کهگیلویه و بویراحمد

برگزاری «تابستانه فهما» در کانون های فرهنگی و هنری مساجد کهگیلویه و بویراحمد

تاریخ انتشار : ۱۴ تير ۱۴۰۰
به مناسبت فرا رسیدن فصل تابستان و اوقات فراغت نوجوانان و جوانان، طرح «تابستانه فهما» در کانون های فرهنگی و هنری مساجد استان کهگیلویه و بویراحمد اجرا می شود.

«علیرضا دولت آبادی» در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در یاسوج، اظهار کرد: تابستانه فهما، یک طرح در سطح ملی است که تلاش می‌کند با محور کانون‌های فرهنگی هنری مساجد رنگ و بویی متفاوت به اوقات فراغت نوجوانان و جوانان بدهد.

 

مدیر ستاد کانون های فرهنگی و هنری مساجد استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: این طرح از ۱۰ تیرماه تا پنجم شهریور ماه ادامه دارد و کانون ها برنامه‌های متعددی را با رعایت پروتکل‌های بهداشتی در سطح استان و شهر برگزار می‌کنند.

 

وی ضمن تاکید بر اینکه اردوها و کلاس‌هایی که در طرح ملی «تابستانه فهما» برگزار می‌شوند باید أخذ تاییدیه از ستاد مبارزه با کرونا استان داشته باشند، ادامه داد: تقویت بنیه ایمان، همدلی، کار و ایثار در محیط مسجد، خانواده و محله و استفاده از ظرفیت‌های داوطلبانه مردمی با محوریت کانون‌های فرهنگی هنری مساجد از جمله اهدافی است که این طرح دنبال می‌کند.

 

دولت آبادی با اشاره به اینکه بالندگی و رشد فکری در این طرح مورد نظر است، گفت: محوریت و همراهی امام جماعت، هیئت امنا و سایر تشکل‌های مسجد و محله ذیل برگزاری طرح ملی « فهما» مورد توجه کانون‌ های فرهنگی و هنری مساجد قرار گرفته است.

 

مدیر ستاد کانون های فرهنگی و هنری مساجد استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: این طرح تابستانه در سه شبستان «فرهنگ»، «نوآوری» و «هنر» با ۱۲ رواق طراحی شده است که در «شبستان فرهنگ» با محور رویکرد قرآنی بخش‌های «نور»، «کتاب»، «رسانه»، «همدلی» و «دانش» در قالب‌های برگزاری کلاس، همایش، نشست، محفل، حلقه، بازدید، مسابقه، نمایشگاه، شبکه‌های مجازی، تولید دانش و کارگاه قرآنی تعریف شده و برگزار می‌شوند، همچنین در «شبستان نوآوری» دو رواق «کارآفرینی» و «فناوری» محور فعالیت‌ها قرار گرفته‌اند که در قالب کارگاه، نمایشگاه، فروشگاه، ارائه طرح، کلاس، شبکه‌های مجازی به فعالیت می‌پردازند.

 

وی خاطرنشان کرد: هر یک از این رواق‌ها در قالب یک طرح ملی در کشور اجرایی می‌شوند و براساس این تقسیم‌بندی‌ها کانون‌های فرهنگی هنری مساجد می‌توانند اعلام کنند که در کدام یک از شبستان‌های فرهنگ، هنر، نوآوری فعالیت خواهند داشت.

 

دولت آبادی گفت: هر یک از کانون‌ها در صورت پیشرفت در یک رواق می‌توانند به صورت تخصصی مجوز آن را دریافت کنند تا در آینده بتوانند با نهادهای مردمی و خصوصی در آن زمینه همراهی و همکاری داشته باشند.

پایان پیام/ 82