تمرکز ستاد فهما بر توانمندسازی بچه‌های مسجد در ۱۴۰۰/ آغاز طرح ملی‌ «سه‌شنبه‌های تکریم» قبل از محرم حسینی

تمرکز ستاد فهما بر توانمندسازی بچه‌های مسجد در ۱۴۰۰/ آغاز طرح ملی‌ «سه‌شنبه‌های تکریم» قبل از محرم حسینی

تاریخ انتشار : ۱۵ تير ۱۴۰۰
حجت‌الاسلام والمسلمین ارزانی با بیان اینکه ستاد فهما در سال ۱۴۰۰ بر توانمندسازی بچه‌های مسجد تمرکز دارد، گفت: طرح ملی‌ «سه‌شنبه‌های تکریم» با محور تکریم مادران قبل از محرم حسینی آغاز می‌شود.

به گزارش خبرنگار گروه مسجد و کانون های مساجد خبرگزاری شبستان، نشست توجیهی کانون های حائز شرایط رواق های ۱۲ گانه ستاد فهما صبح امروز (سه شنبه، 15 تیرماه) به صورت مجازی برگزار شد.

 

حجت الاسلام والمسلمین دکتر ارزانی در این نشست با اشاره به فرا رسیدن روز دحوالارض و آیه شریفه «وَالْأَرْ‌ضَ بَعْدَ ذَٰلِک دَحَاهَا»، اظهار کرد: مرحوم علامه مجلسی(ره) در بحارالانوار برخی روایات را در این باره آورده و جایگاه متعالی اسلام را نشان می دهد که 1400 سال قبل اتفاقات زمین شناسی را شرح داده است و ریشه در نگاه علمی این دین و مکتب دارد برخلاف برخی ادیان و مکاتب که با علم و دانش در تضاد هستند.

 

رئیس ستاد فهما با بیان اینکه اسلام بر توانمندسازی و ارتقای علمی تاکید دارد، گفت: پیامبر اکرم(ص) می فرمایند: دین را بجویید حتی اگر در چین باشد، طبیعتا منظور از علم، فناوری هایی مثل تولید کاغذ بوده است نه علم دین.

 

وی با اشاره به سه ویژگی خاص سال 1400 بیان کرد: این ویژگی ها عبارتند از: استقرار دولت جوان و انقلابی که آینده ای ویژه و روشنی را برای ما ترسیم می کند، تدوین برنامه هفتم توسعه و آغاز افق 1440 با محوریت بیانیه گام دوم انقلاب.

 

حجت الاسلام ارزانی با اشاره به روند تکاملی فهما ابراز کرد: در سال 98 ظرفیت شناسی و رصد میدانی و احصای وضع موجود و مخاطبان مختلف و برنامه ریزی بر اساس تنوع مخاطبان انجام شد، در سال 99 به سمت شبکه سازی و ثمره بخشی رفتیم که به طراحی سه شبستان و 12 رواق انجامید و نهایتا موفق به ثبت کانون ها شدیم که حدود دو سال فرآیند آن برای ما زمان برد.

 

وی تاکید کرد: در سال 1400 بر توانمندسازی تاکید داریم چنانکه این مهم مورد تایید اسلام است لذا مقرر است 40 هزار نفر شامل 20 هزار مدیرمسئول و 20 هزار نفر از اعضا در عرصه های تخصصی دوازده گانه آموزش ببینند. امید است بچه های مسجد برای استانداردسازی رواق ها و شبستان ها به ما کمک کنند.

 

وی خطاب به مدیران کانون های حائز شرایط رواق های تخصصی بیان کرد: انتقال تجربیات بسیار مهم است شما کانون های برتر باید تجربه این توفیقات را به دیگر کانون ها هم عرضه کنید. مدیر مسجدی در نگاه ما شهیدان بهشتی، باهنر و رجایی هستند که از جان خویش مایه گذاشتند. ما به مدیرانی از این دست بشدت نیاز داریم.

 

ارزانی با بیان اینکه در ستاد فهما بنا داریم بر جامعه بانوان مدیر کانون ها نیز بیفزاییم، خاطرنشان کرد: در این راستا، طرح ملی «سه شنبه های تکریم» امسال به مادران اختصاص می یابد و قبل از محرم حسینی کلید می خورد.

 

پایان پیام/ 9