بچه ای کانون «دوستان آسمانی» شگفتی های آسمان را رصد کردند

بچه ای کانون «دوستان آسمانی» شگفتی های آسمان را رصد کردند

تاریخ انتشار : ۱۷ تير ۱۴۰۰
گواهیان گفت: بچه های مسجد در کانون فرهنگی و هنری ‌«دوستان آسمانی» بر برنامه ای با شگفتی‌های آسمان از نگاه علمی‌پژوهشی آشنا شدند.

«مسعود گواهیان» در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در جهرم، گفت: برنامه های علمی در کنار توجه به مسائل معنوی از جمله ضروریات فعالیت در کانون های فرهنگی و هنری مساجد است که موجب تقویت روحیه بچه های مسجد در ابعاد و زمینه های مختلف به ویژه کشف توانایی و استعدادهای علمی آنها می شود.

 

مدیر کانون فرهنگی و هنری «دوستان آسمانی» جهرم افزود: به همین منظور در کانون فرهنگی «دوستان آسمانی» در زمینه های مختلف علم افزایی برنامه ها و فعالیت های مختلفی انجام می شود که عمدتا با استقبال خوب از سوی بچه های مسجد نیز رو به رو شده است.

 

وی برگزاری برنامه «رصد آسمان» را از جمله فعالیت های جدید این کانون دانست و اظهار داشت: این برنامه با هدف آشنایی بچه های مسجد با منظومه شمسی و کهکشان ها به صورت علمی برگزار شده است.

 

گواهیان عنوان کرد: در این برنامه، بچه های مسجد با مباحثی همچون آسمان شب، اجرام، ستارگان، سیاره ها، اجرام آسمانی و... آشنا شده و از نزدیک با تلسکوپ آنها را رویت کردند.

 

وی آشنایی بچه ها با تلسکوپ و استفاده آن را از دیگر رویکردهای این برنامه برشمرد و خاطرنشان کرد: این برنامه در قسمت فوقانی کانون فرهنگی و هنری «دوستان آسمانی» و در محوطه باز آن برگزار شده است.

 

مدیر کانون فرهنگی و هنری «دوستان آسمانی» همچنین رشد و ترویج علم نجوم را از دیگر اهداف برگزاری این برنامه دانست و گفت: رصد شگفتی های آسمان با استقبال خوب بچه های مسجد مواجه شده و این برنامه قرار است در آینده نیز ادامه داشته باشد.

 

پایان پیام/ 691