تجلیل از ممتازین مسابقه کتابخوانی در کانون فرهنگی هنری «منتظران ظهور» کازرون

تجلیل از ممتازین مسابقه کتابخوانی در کانون فرهنگی هنری «منتظران ظهور» کازرون

تاریخ انتشار : ۱۷ تير ۱۴۰۰
مراسم تجلیل از ممتازین مسابقه کتابخوانی «امام رضا (ع) و کرامت انسانی» در کانون فرهنگی هنری «منتظران ظهور» کازرون برگزار شد.

«محمدجعفر شفیعی» با اشاره به اینکه مراسم تجلیل از ممتازین مسابقه کتابخوانی «امام رضا (ع) و کرامت انسانی» در کانون فرهنگی هنری «منتظران ظهور» کازرون برگزار شد، در گفت و گو با خبرگزاری شبستان در شیراز، گفت: موضوع کتاب و کتابخوانی یک فعالیت فرهنگی بسیار ارزشمندی است که نباید تنها محدود به یک دوره زمانی کوتاه، مسابقه و مناسبت خاص باشد، بلکه باید همواره مستمر باشد و نوجوانان و جوانان هم به سمت مطالعه سوق داده شوند.

 

مدیر کانون فرهنگی هنری «منتظران ظهور» کازرون افزود: امروزه میزان سرانه مطالعه در کشور پایین است و هر چه مطالعات بیشتر باشد، نگاه به مسائل دقیق تر و عمیق تر و ارزیابی ها و عملکردها بهتر و مفیدتر خواهد بود.

وی با اشاره به اینکه با توجه به شیوع ویروس کرونا و عدم دسترسی مردم به کتابخانه ها، فعالیت های کتاب و کتابخوانی به صورت مجازی ارزشمند است، خاطر نشان کرد: این کانون از لحظه شروع ویروس کرونا، در بحث فعالیت های فرهنگی به صورت مجازی فعالیت های مختلفی داشته که کتاب و کتابخوانی نمونه ای از آن است و همچنان این فعالیت های مجازی تا پایان کرونا ادامه خواهد داشت.

شفیعی تصریح کرد: عوامل متعددی از جمله فضای مجازی و ورود اطلاعات محدود و قطره چکانی سبب شده است که حوصله، دقت و تمرکز برای خواندن کتاب و مطالب طولانی کم شود.

وی هدف نهایی برگزاری مسابقات کتابخوانی را ایجاد الفت با کتاب و برانگیختن شوق به مطالعه و همچنین تقویت و ترویج فرهنگ مطالعه و کتابخوانی دانست و گفت: با توجه به بیماری کرونا و لزوم رعایت فاصله گذاری اجتماعی انجام مسابقات فرهنگی هنری در بستر فضای مجازی با استقبال شهروندان روبرو شده است.

وی با بیان اینکه در مسابقه کتابخوانی «امام رضا(ع) و کرامت انسانی» که به مناسبت دهه کرامت و با همکاری اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی کازرون برگزار شد، تعداد 36۰ نفر شرکت کردند، افزود: در این مراسم از ممتازین مسابقه «علی عباسی»، «محمد شفیعی»، «حسین قاسمی»، «علیرضا حسینی»، «حسن اسکندری»، «رضا شفیعی»، «فاطمه قاسمی»، «حدیث سلیمانی»، «ستایش جوکار»، «زهرا محمدی»، «نیایش شفیعی»، «هانیه صالح»، «زهرا موسوی» و «محدثه زارع» با اهدای لوح تقدیر و کارت هدیه تقدیر به عمل آمد.

پایان پیام/ 130