اجرای طرح ملی «مدرسه، مسجد، تابستان» در تابستانه فهمای کانون های مساجد گیلان

اجرای طرح ملی «مدرسه، مسجد، تابستان» در تابستانه فهمای کانون های مساجد گیلان

تاریخ انتشار : ۱۹ تير ۱۴۰۰
حجت الاسلام رضوانی‌نژاد از اجرای طرح ملی «مدرسه، مسجد، تابستان» در تابستانه فهمای کانون های فرهنگی هنری مساجد گیلان خبرداد.

حجت الاسلام «محمدعلی رضوانی نژاد» در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از رشت با اشاره به لزوم برنامه‌ريزی برای غنی سازی اوقات فراغت اعضای كانون‌های مساجد به‌ویژه نوجوانان و جوانان گفت: تابستانه فهما با همکاری ستاد کانون‌های فرهنگی هنری مساجد و معاونت پرورشی تربیتی وزارت آموزش و پرورش همزمان با سراسر کشور در کانون‌های فرهنگی هنری مساجد گیلان برگزار می‌شود.

 

مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد گیلان با اشاره به میزبانی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد از تابستانه فهما در قالب طرح ملی «مدرسه، مسجد، تابستان» اظهارداشت: کانون‌های مساجد برای اجرای این طرح ملی باید در سامانه بچه‌های مسجد در بخش مربوط به طرح ثبت نام کرده باشند.

 

وی ۱۰ تیر تا ۳۱ شهریور را زمان اجرای طرح مذکور اعلام کرد و با بیان اینکه در دو گروه فعالیت‌های عمومی و فعالیت‌های اختصاصی اجرا می‌شود افزود: کلیه کانون‌های مساجد که در سامانه فهما ثبت نام کرده اند، فعالیت‌های عمومی خود را  از طریق زیست بوم مجازی بچه‌های مسجد به نشانی  www.bachehayemasjed.ir  ثبت می‌کنند و بر اساس میزان امتیاز مورد حمایت قرار می‌گیرند.

 

رضوانی‌نژاد با اشاره به بهره‌گیری از ظرفیت مدارس همجوار مساجد در قالب این طرح ملی ادامه داد: فعالیت‌های عمومی در سه شبستان «فرهنگ»، «هنر» و «نوآوری» و ۱۲ رواق اجرا می‌شود که رویکرد شبستان فرهنگ، قرآنی و شامل بخش‌های «نور»، «کتاب»، «رسانه»، «همدلی» و «دانش » است.

 

وی فعالیت‌های بخش اختصاصی را مورد اشاره قرار داد و اعلام کرد: طرح «شنبه‌های کتاب مساجد» با محوریت کتاب‌های تقریظ شده توسط رهبر انقلاب به صورت هفتگی، برگزاری طرح «سه‌شنبه‌های تکریم» با محوریت مادران شهدا، مادران دارای چهار فرزند و بیشتر به صورت هفتگی و برگزاری محافل انس با قرآن، نهج البلاغه خوانی یا صحیفه سجادیه خوانی به صورت هفتگی از فعالیت‌های این بخش است.

 

به گفته رضوانی‌نژاد اجرای میدانی گروه‌های هنری (سرود، نمایش و ...) در اماکن، میادین و معابر اصلی، اجرای طرح قرآنی ۱۴۵۵و جشنواره فرهنگی این طرح از دیگر فعالیت‌های بخش اختصاصی است که اجرای این طرح و بارگزاری اقدامات صورت گرفته در فهمای ۱۴۰۰ دارای امتیاز است.

پایان پیام/ 84