انتشار ویژه نامه شهادت حضرت امام جواد (ع) در کانون «منتظران ظهور» کازرون

انتشار ویژه نامه شهادت حضرت امام جواد (ع) در کانون «منتظران ظهور» کازرون

تاریخ انتشار : ۲۰ تير ۱۴۰۰
شفیعی از انتشار ویژه نامه «ساقی جود و کرم» به مناسبت شهادت حضرت امام جواد (ع) به همت کانون فرهنگی هنری «منتظران ظهور» کازرون خبر داد.

«محمدجعفر شفیعی» ضمن عرض تسلیت به مناسبت شهادت حضرت امام جواد (ع)، در خصوص ویژگی های اخلاقی ایشان، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در شیراز گفت: در زندگی همه امامان معصوم (ع)، گاهی یک ویژگی اخلاقی برجسته تر از سایر ویژگی های آن بزرگواران است که در خصوص امام جواد (ع)، عبادت و نیایش های شبانه آن حضرت مشهور بود.

مدیر کانون فرهنگی هنری «منتظران ظهور» کازرون افزود: حضرت امام جواد (ع)، دارای خصوصیت های اخلاقی و اجتماعی منحصر به  فردی از جمله بردباری، نیکو سخن گفتن، عابد و ایثار، پاسداری از حریم امامت، پارسایی، نبوغ در علم و دانش و سایر رفتارها بود، بگونه ای که با شخصیت بی نظیر و جامع کمالات و فضایل علمی و اخلاقی، دوست و دشمن را تحت تاثیر قرار می داد.

وی خاطر نشان کرد: حضرت امام جواد (ع) با آنکه در سن کودکی به امامت رسید، ولی از لحاظ بعد علمی دارای کمالات و اندیشه های سیاسی در مرتبه بالایی قرار داشت و این امام همام در دوره ای امامت خویش را آغاز کرد که به رغم اقتدار شیعیان، عرصه سیاسی و اجتماعی جامعه گرفتار چالش های عمیق عقیدتی و درگیری های مختلف شده بود.

شفیعی با بیان اینکه امام حضرت جواد (ع) فردی ساده و دور از تجملات و تشریفات بودند، ابراز داشت: امروزه متأسفانه می بینیم که در برخی از خانواده ها تجملات حرف اول را می زند و چشم و همچشمی این موضوع را تشدید کرده است، ولی امام علی النقی (ع) در اوج سادگی زندگی و همچون تنگدستان جامعه غذا تناول می کردند.

شفیعی به انتشار ویژه نامه «ساقی جود و کرم» به مناسبت شهادت امام جواد علیه السلام به همت کانون فرهنگی هنری «منتظران ظهور» کازرون اشاره و تصریح کرد: در این ویژه نامه مطالبی همچون القاب امام جواد (ع)، یاران و شاگردان امام جواد (ع)،  کمک به گرفتاران، سیره اخلاقی حضرت جوادالائمه  (ع) و ... منتشر شده است.

وی یادآور شد: جا دارد تا به عنوان یک شیعه از تمامی ابعاد زندگی امام جواد (ع) آگاهی یابیم و به تحقیق و مطالعه در خصوص سایر فضائل اخلاقی ایشان بپردازیم و آنها را سرلوحه زندگی خود قرار داده و در نشر آنها پیشقدم و پیشگام باشیم.

 

پایان پیام/ 130