بانویی که درد بی‌پولی را برای بیماران ۱۳ روستا درمان کرده است

بانویی که درد بی‌پولی را برای بیماران ۱۳ روستا درمان کرده است

تاریخ انتشار : ۲۲ تير ۱۴۰۰
فریده مجیدی، بانویی از اهل سنت کشورمان با ایجاد یک ایستگاه درمانی و رایزنی با پزشکان و متخصصان، درد بی‌پولی را برای بیماران بی‌بضاعت ۱۳ روستای مختلف را از طریق انجام ویزیت و درمان رایگان درمان کرده است.

به گزارش خبرنگار گروه مسجد و کانون های مساجد  خبرگزاری شبستان، مهرواره «محله همدل» از ماه مبارک رمضان به همت بنیاد هدایت کلید خورده است تا با به کارگیری ظرفیت هایِ محلی مسجدمحور از مشکلات اهالی گره گشایی کند

 

این مهرواره اکنون مرحله استانی خود را پشت سر می گذارد، از این رو مروری کرده ایم بر برگزیده های مرحله شهرستانی آن که در ادامه شرح گره گشایی های یکی از آنها می آید.

 

خانم «فریده مجیدی» ازجمله این برگزیدگان است که با ایجاد یک ایستگاه درمانی در مرکز یک روستا و رایزنی با پزشکان و متخصصان، بیماران بی‌بضاعت ۱۳ روستای مختلف را از طریق انجام ویزیت و درمان رایگان، از درد بی پولی نجات داده تا مبادا درمان کسی به‌خاطر مشکلات مالی به تعویق بیفتد.

 

همت بالا در تحصیل و علم آموزی

همت بالای او زمانی بیشتر مشخص می شود که بدانیم در نهضت سوادآموزی شروع به تحصیل کرد و حالا لیسانس علوم تربیتی دارد و یکی از چهره های موفق نهضت محسوب می شود.

 

این منتخب مهرواره محله همدل، سختی‌ها و مشکلات زیادی را در زندگی خود پشت سر گذاشته به درک خوبی از مشکلات مردم رسیده و علاقه زیادی به رفع مسائل آن‌ها دارد و به همین دلیل از یکسال پیش، تمام همتش را برای انجام فعالیت های خیرخواهانه به کار گرفته است.

فریده مجیدی از خواهران اهل سنت و مذهب همسرش تشیع است؛ آن ها درصددند که مشکلات مردم را با هر دین و مذهبی که دارند، حل کنند.

 

این فعال اجتماعی که اهل دیواندره کردستان است، دغدغه اش معیشت مردم و مهیا کردن هزینه دارو و درمان بیماران بی بضاعت است.

منتخب مرحله شهرستانی مهرواره محله همدل، کمک به هموطنانش را وظیفه خود می‌داند و به گفته خودش با جان و دل و عشق و علاقه وصف ناشدنی به انجام کارهای خیر مشغول شده است.

 

او با همراهی خانواده، خانه به خانه می‌رود و از مردم پرس و جو می‌کند تا نیازمندان را شناسایی و به آن‌ها کمک کند و از هیچ تلاشی برای رفع مشکل نیازمندان دریغ نمی‌کند؛ حالا با همت و اراده قوی خود تمام خانواده‌ را از پدر و مادر گرفته تا دخترش، پای کار آورده تا آن‌ها هم در خدمت رسانی به مردم نقشی ایفا کرده باشند.

 

رونق سفره محرومان با همراهی خیران

 

خانم مجیدی با همراهی خانواده خود به شهر و روستاهای مختلف می‌رود و از افراد توانمند جهت کمک به نیازمندان یاری می‌گیرد. در ماه مبارک رمضان با کمک خیرین ۲ هزار نان و ۹۰۰ پرس غذا به ارزش ۱۷ میلیون تومان را بین فقرا توزیع کرد.

 

از آزادسازی زندانیان تا آزاد کردن مردم از مشکلات معیشتی

آزادسازی زندانیان با هزینه ۱۴۶ میلیون تومان، اهدای کفش به نیازمندان به ارزش ۱۰ میلیون تومان، رایزنی با پزشکان متخصص و کارشناسان تغذیه و مشاوره های اجتماعی برای ویزیت و درمان رایگان، اهدای جهیزیه به نوعروس های بی بضاعت به ارزش ۱۴۰میلیون تومان، اهدای پک‌های لوازم التحریر و پرداخت هزینه های کتاب های درسی دانش آموزان بی بضاعت، اهدای بسته های معیشتی بین خانواده های آسیب دیده از کرونا به ارزش ۲۵۰ میلیون تومان از دیگر اقدامات و فعالیت های خیر خواهانه او به مردم است.

همچنین با پیگیری های این بانوی دغدغه مند، ایستگاه درمانی در مرکز یک روستا ایجاد شده که خانواده های بیمار و نیازمند ۱۳ روستا را برای انجام ویزیت و درمان رایگان پوشش می‌دهد.

این منتخب مرحله شهرستانی مهرواره محله همدل تاکنون با مؤسسات خیریه دیگر همکاری داشته و آرزوی این روزهایش تأسیس یک مؤسسه خیریه به صورت مستقل است که بتواند به صورت متمرکز و با قدرت بیشتر به فعالیت هایش ادامه دهد.

پایان پیام/ 9