طرح ملی سه‌شنبه‌های تکریم با محور شکوه مادری اجرا می‌شود/ تقدیر از خانواده ۳۶ هزار شهید در سال ۹۹

طرح ملی سه‌شنبه‌های تکریم با محور شکوه مادری اجرا می‌شود/ تقدیر از خانواده ۳۶ هزار شهید در سال ۹۹

تاریخ انتشار : ۲۲ تير ۱۴۰۰
رئیس ستاد فهما با اشاره به برگزاری ۳۶ هزار نشست سه‌شنبه تکریم در سال ۹۹، گفت: امسال مادران را در این طرح محور قرار داده‌ایم که شامل مادران شهدا، مادران فعال اجتماعی، مادران دارای فرزندان الگو و .. می‌شوند.

به گزارش خبرنگار گروه مسجد و کانون های مساجد خبرگزاری شبستان، آئین افتتاحیه طرح ملی «سه شنبه های تکریم» در سال 1400 با عنوان «شکوه مادری» با حضور حجت الاسلام والمسلمین «حبیب‌رضا ارزانی»، رئیس ستاد فهما در استان چهارمحال و بختیاری رقم خورد.

 

حجت الاسلام ارزانی با بیان اینکه طرح ملی سه شنبه های تکریم از تابستان سال 99 اجرا شده است، اظهار کرد: در طول اجرای فازنخست تا اسفند ماه 99، از خانواده 36 هزار شهید اعم از شهدای دوران دفاع مقدس، مدافعان حرم، انقلاب، مدافعان سلامت و ... تقدیر به عمل آمد. این آئین ها با رعایت شرایط کرونایی کشور برگزار شد که اگر شرایط کرونایی و محدودیت های ناشی از آن نبود، این آمار دو سه برابر می شد.

 

رئیس ستاد فهما افزود: آئین سه شنبه های تکریم با حضور ائمه جمعه، نمایندگان ولی فقیه در استان ها، مدیران استانی وزارت ارشاد و مهمتر از همه مدیران کانون ها در محلات انجام شد. این آئین ها با بضاعت اندک انجام شد تا خانواده های شهدا اینطور فکر نکنند که بعد از 42 سال آنها را فراموش کرده ایم، شهدا ولی نعمت ما هستند و باید به قدر یک دست بوسی به محضر آنها برسیم و لذا این اتفاق مبارک رقم خورد.

 

وی با بیان اینکه امسال در کنار ادامه روند تکریم خانواده معظم شهدا، جامعه مادران را در سه شنبه های تکریم هدف قرار داده ایم، گفت: یکی از نیازهای جامعه ما کرامت است چنان که قرآن کریم می فرماید: «وَ لَقَدْ كَرَّمْنا بَنِي آدَمَ»، همچنین خداوند در خلقت انسان می فرماید: «فَتَبَارَکَ اللَّهُ أَحْسَنُ الْخَالِقِینَ». یکی از گروه هایی که باید در جامعه تکریم شوند، مادران هستند.

 

حجت الاسلام ارزانی ادامه داد: شخصی محضر حضرت موسی(ع) رسید و عرضه داشت: می خواهم سعادتمند شوم بعد از عبادت خدا چه کنم؟ حضرت(ع) فرمودند: مادرت را احترام کن ... و سه مرتبه بر این مهم تاکید کردند. شهدا در دامان همین مادران پرورش یافته اند.

 

وی درباره دیگر مادرانی که در «شکوه مادری» مورد تقدیر قرار می گیرند، بیان کرد: گروه دوم مادران جوانی هستند که فرزندان الگو تربیت کرده اند، مادرانی نیز که نسبت به فرزندآوری و مطالبات مقام معظم رهبری در این باره، دغدغه مند بوده اند گروه هدف این طرح خواهند بود. و نهایتا مادران فعال اجتماعی؛ شناسایی این مادران و تشخیص اینکه باید مورد تکریم قرار بگیرند با کانون های مساجد است.

 

حجت الاسلام ارزانی تاکید کرد: من در کشورهای مختلف حضور داشته ام، شخصی در آلمان از من پرسید: بین شاه و رهبری چه فرقی است؟. باید توجه داشت مدلی که برای ولایت فقیه داریم مدلی متعالی است باید ابتدا ما اعضا و فعالان کانون های مساجد با این مدل آشنا باشیم و بتوانیم آن را تبیین کنیم.

 

وی ادامه داد: در 53 کشور برای این مدل سخنرانی کرده ام. زمانی شخصی با زور یا به دلیل پیوند نسبی حاکم می شود اما در جمهوری اسلامی با بیش از 98 درصد آراء، مردم نظام اسلامی را انتخاب کردند. بعد از آن در نظامی هوشمندانه خبرگان رهبری به عنوان نمایندگان مردم، مصداق رهبری را مشخص کردند که بعد از امام خمینی(ره) چه کسی می تواند رهبر باشد.

 

رئیس ستاد فهما در ادامه ابراز کرد: زمانی ما می گوییم فردی در فقاهت برترین است اما از مدیریت و سیاست و مسائل اجتماعی تحلیل صحیح و کارآمد ندارد، اما زمانی فردی در مدیریت 100 است که این مصداق در رهبری مظعم به نیکی یافته شده است چنان که تمام قد پای نظام و انقلاب ایستاده اند. در این بیش از 30 سال هر جا انحرافی کوچک بروز کرده ایشان جامعه را به مسیر باز گردانده اند و مسیر امام راحل را نشان داده اند.

 

وی با بیان اینکه انقلابی، فرهنگی و مردمی بودن شاخصه کانون فرهنگی هنری مساجد است، گفت: در سال 91 رهبری معظم انقلاب بر همکاری کانون ها و بسیج تاکید کرده بودند در دهه فجر 98 بین ستاد فهما و بسیج مستضعفین تفاهم همکاری منعقد و تقسیم کار و تفکیک وظایف انجام شد که بسیار ارزشمند است و می تواند به استفاده بهینه و اثرگذار از ظرفیت ها کمک کند.

 

 

 

 

پایان پیام/ 9