مساجد مهم ترین و قوی ترین مکان جهت رشد و آموزش افراد جامعه هستند

مساجد مهم ترین و قوی ترین مکان جهت رشد و آموزش افراد جامعه هستند

تاریخ انتشار : ۲۲ تير ۱۴۰۰
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: مهم ترين، امن ترين و قوي ترين مکان رشد و آموزش افراد با محوريت معنويت و فضيلت مساجد است که هميشه بزرگترين اتفاقات و انقلاب هاي فرهنگي در آنها رخ داده است

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از یاسوج، آئین مجازی افتتاحیه طرح اوقات فراغت کانون های فرهنگی و هنری مساجد استان کهگیلویه و بویراحمد امروز (22 تیر ماه) با محوریت «مدرسه، مسجد و تابستان» با حضور نماینده ولی فقیه در استان کهگیلویه و بویراحمد و مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان برگزار شد.

 

«محمدعلی پیرسبزی» در این آئین، گفت: بی شک یکی از دغدغه های مردم در حوزه فرهنگ، رسانه و کنشگران اجتماعی خانواده ها، برنامه ریزی برای اوقات فراغت نوجوانان و جوانان است که این برنامه ریزی حتما نیازسنجی و اولویت بندی شوند و مسائلی که مربوط به حوزه فرهنگ است پرداختن به آنها به ویژه در مکان هایی مثل مسجد و مدرسه از اهمیت ویژه ای برخوردار است. 

 

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کهگیلویه و بویراحمد اظهار کرد: مهم ترین و نخستین مکانی که در رشد و پرورش همه افراد در جامعه مهم به نظر می رسد، مکان خانواده است که اولیاء و آموزگارانش پدر و مادرها و افراد خانواده هستند که متعاقبا متصل به مدرسه بوده و فضای آموزشی و پرورشی را در اختیار نوجوانان و جوانان در جهت رشد و بالندگی قرار می دهند.

 

وی ادامه داد: برنامه طرح اوقات فراغت کانون های فرهنگی و هنری مساجد به لحاظ نگاه فرهنگی، اجرای برنامه ها و آموزش های دینی، مذهبی، قرآنی و هنری برای نوجوانان و جوانان می توانند مفاصلی بین استخوان ها باشند در جهت آماده کردن افراد با میل و رغبتی که کانون های مساجد در شرایط بیماری کرونا و اجرای برنامه ها در فضای مجازی به وجود می آورند.

 

پیرسبزی با اشاره به برنامه های درسی دانش آموزان و خستگی بعد از کلاس های درس، بیان داشت: شرکت در فعالیت های فرهنگی و هنری کانون ها می تواند تنفسی برای قدرت بخشی به روحیه این عزیزان که با برنامه ها همسو و هماهنگ هستند، باشد.

 

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کهگیلویه و بویراحمد به فعالیت 640 کانون فرهنگی و هنری مساجد استان و ثبت اعضاء و فعالیت آنها در سامانه بچه های مسجد اشاره و یادآور شد: برنامه اوقات فراغت با هدف پیوند نهاد «مدرسه، مسجد و خانواده» طرح ریزی شده و جذب حداکثری جوانان و نوجوانان به مساجد و همچنین شناسایی رشد و پرورش استعدادهای هنری و فرهنگی، نشاط و ارتقاء سطح مهارت های اجتماعی برنامه ریزی شده است.

 

وی حمایت خود را از طرح های نو و برنامه هایی که از قدرت و کیفیت اجرایی خوبی برخوردار باشند اعلام و افراد را به شرکت در این برنامه های فاخر و طرح ریزی شده دعوت کرد. 

پایان پیام/ 82