از توزیع ۲۴۰۰ بسته گوشت قرمز تا توزیع تجهیزات کتابخانه ای، ورزشی و سیستم صوتی بین کانون های فرهنگی مساجد

از توزیع ۲۴۰۰ بسته گوشت قرمز تا توزیع تجهیزات کتابخانه ای، ورزشی و سیستم صوتی بین کانون های فرهنگی مساجد

تاریخ انتشار : ۲۲ تير ۱۴۰۰
مدیر ستاد کانون های فرهنگی و هنری مساجد استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: با توجه به آغاز ماه ذی الحجه حدود ۲ هزار و ۴۰۰ بسته گوشت گرم در ۶ شهرستان استان بین نیازمندان در همین تابستان را داریم که ثبت نام از جامعه هدف آغاز شده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از یاسوج، آئین مجازی افتتاحیه طرح اوقات فراغت کانون های فرهنگی و هنری مساجد استان کهگیلویه و بویراحمد امروز (22 تیر ماه) با محوریت «مدرسه، مسجد و تابستان» با حضور نماینده ولی فقیه در استان کهگیلویه و بویراحمد و مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان برگزار شد.

 

«علیرضا دولت آبادی» در یان آئین، گفت: در سامانه بچه های مسجد بخش طرح اوقات فراغت در سه شبستان و 9 رواق برنامه هایی در حوزه های مختلف پیش بینی شده که همه کانون ها و اعضا که با کد ملی عضو هستند می توانند شرکت کرده و نسبت به ثبت برنامه های خود اقدام کنند.

 

مدیر ستاد کانون های فرهنگی و هنری مساجد استان کهگیلویه و بویراحمد اظهار کرد: 150 کانون فرهنگی و هنری در سطح کشور و با توجه به سهمیه در سطح استان کهگیلویه و بویراحمد چهار کانون فرهنگی و هنری توانمد استان هر کدام با سه مدرسه همجوار تحت پوشش طرح «مدرسه،مسجد و تابستان» قرار گرفتند که علاوه بر برنامه های ویژه اوقات فراغت تابستان، در حوزه توانمن سازی و فعالیت های هنری به صورت اختصاصی برای این مدارس و دانش آموزان برگزار می شود. 

 

وی یادآور شد: تابستان امسال 2 طرح در حوزه آسیب های اجتماعی در استان شامل؛ طرح «چهره به چهره» با 40 حلقه تربیتی و طرح «چکامه» با موضوع مبارزه با آسیب های اجتماعی در مناطق محروم استان برای فعال کردن ظرفیت های استان جهت بهره برداری در این ایام آغاز به کار خواهد کرد.

 

دولت آبادی با بیان اینکه 2 طرح ویژه اوقات فراغت نیز به صورت مجازی پیش بینی شده، ادامه داد: مهم ترین آن ها طرح «هر مادر ایرانی یک مربی قرآنی» در استان با رویکرد تربیتی و محور قرآن که تفاهم نامه آن بسته شده و طرح «خانواده پایدار» با محوریت خانواده در یکی از مناطق محروم استان برگزار خواهد شد.

 

مدیر ستاد کانون های فرهنگی و هنری مساجد استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: با توجه به آغاز ماه ذی الحجه حدود 2 هزار و ۴۰۰ بسته گوشت گرم در 6 شهرستان استان بین نیازمندان در همین تابستان را داریم که ثبت نام از جامعه هدف آغاز شده است.

 

وی گفت: با حمایت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی حدود 200 میلیون تومان در همین تابستان تجهیزات کتابخانه ای، ورزشی و سیستم صوتی بین کانون های فرهنگی و هنری مساجد استان توزیع خواهد شد.

 

دولت آبادی با اشاره به اینکه حدود چهار هزار جلد کتاب برای کتابخانه ها و افتتاح سه کتابخانه جدید در استان در دستور کار قرار دارد، گفت: 10 کارگاه آموزشی عفاف و حجاب، کارگاه های طب اسلامی و سواد رسانه ای و در نهایت رونمایی از مستند روستای برتر فرهنگی استان در همین ایام از دیگر برنامه های این ستاد است.

پایان پیام/ 82