اجرای ۱۰ کارگاه آموزشی با موضوع عفاف و حجاب اسلامی در کهگیلویه و بویراحمد

اجرای ۱۰ کارگاه آموزشی با موضوع عفاف و حجاب اسلامی در کهگیلویه و بویراحمد

تاریخ انتشار : ۲۲ تير ۱۴۰۰
مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی، هنری مساجد استان، گفت: ۱۰ کارگاه آموزشی با موضوع عفاف و حجاب اسلامی و سواد رسانه در استان برگزار می‌شود.

به گزارش خبرگزاری شبستان در گچساران، امروز سه شنبه (۲۲ تیر) «علیرضا دولت آبادی»، در آیین افتتاحیه طرح اوقات فراغت «مدرسه، مسجد،تابستان» برنامه‌های کانون‌های فرهنگی، هنری مساجد استان در طرح اوقات فراغت را تشریح کرد.

 

مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی، هنری مساجد کهگیلویه و بویراحمد، اظهار کرد: طرح اوقات فراغت امسال در سه شبستان و ۹ رواق در حوزه های مختلف برگزار خواهد شد و همه اعضای کانون‌های فرهنگی، هنری می توانند شرکت کنند.

 

وی محور برگزاری این برنامه ها را قرآن، احکام، کتابخوانی، حوزه رسانه و به صورت عمومی خواند و افزود: یک طرح نیز به صورت پایلوت در ۱۵۰ کانون کشور برگزار می شود که سهم استان چهار کانون است.

 

دولت آبادی اذعان کرد: در طرح «مدرسه، مسجد و تابستان» هر کدام از کانون ها سه مدرسه همجوار را تحت پوشش قرار می دهند و برنامه های آموزشی، توانمندسازی و بحث های هنری به صورت اختصاصی برای ۱۲ مدرسه برگزار می شود.

 

وی با بیان اینکه امسال با رایزنی وزارت ارشاد دو طرح در حوزه آسیب های اجتماعی با ۴۰ حلقه تربیتی در استان آغاز شد، این طرح ها را شامل چهره به چهره و طرح چکامه با موضوع مبارزه با آسیب های اجتماعی در مناطق محروم اعلام کرد و گفت: از این فرصت نهایت بهره برداری برای مبارزه با آسیب های اجتماعی صورت می گیرد.

 

مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی، هنری مساجد استان، از پیش بینی برنامه های مجازی خبر داد و افزود: مهمترین برنامه ها طرح «هر مادر ایرانی یک مربی قرآنی» است که با تفاهم نامه موسسه توانمند در تقارن با رویکرد تربیتی در محور قرآن اجرایی خواهد شد.

 

وی افزود: طرح «خانواده پایدار» و ۱۰ کارگاه آموزشی با موضوع عفاف و حجاب، طب اسلامی و سواد رسانه در استان اجرا و برگزار خواهد شد و همچنین ۲۴۰۰ بسته گوشت گرم طی ماه ذیحجه بین نیازمندان ۶ شهرستان استان توزیع می شود.

 

دولت آبادی در پایان خاطر نشان کرد: با حمایت اداره کل ارشاد در تابستان ۲۰۰ میلیون تومان تجهیزات کتابخانه ای، ورزشی و هنری بین مساجد توزیع شد و ۴۰۰۰ جلد کتاب به کتابخانه‌ها اهدا و سه باب کتابخانه افتتاح خواهد شد.

 

 

پایان پیام/ 630