ویژه برنامه‌های دهه ولایت و امامت به همت ۵۰۰ مسجد محوری برگزار می‌شود

ویژه برنامه‌های دهه ولایت و امامت به همت ۵۰۰ مسجد محوری برگزار می‌شود

تاریخ انتشار : ۲۶ تير ۱۴۰۰
حجت‌الاسلام پرویزی با اشاره به اجرای طرح شبکه محله‌محور مسجدپایه، گفت: ۵۰۰ مسجد تحت پوشش این شبکه هستند و بسته محتوایی توسط ائمه جماعات این مساجد شبکه به دیگر مساجد ارائه می‌شود.

حجت الاسلام «احمدرضا پرویزی»، در گفت و گو با خبرنگار گروه مسجد و کانون های مساجد خبرگزاری شبستان از ارایه بسته محتوایی به ائمه جماعات مساجد به منظور بهره برداری در مناسبت های مختلف خبر داد و اظهار کرد: از سال گذشته در مرکز رسیدگی به امور مساجد، رویکرد شبکه محله‌محور مسجدپایه شکل گرفته است که 500 مسجد تحت پوشش این شبکه هستند و به صورت زنجیره مابقی مساجد را در برنامه های مختلف هدایت می کنند.


معاون جذب و آموزش مرکز رسیدگی به امور مساجد با بیان اینکه در سال 1400، در 12 محور به ائمه جماعات مساجد، بسته محتوایی ارایه می شود، بیان کرد: از ائمه جماعات مساجد محله محور پایه خواسته شده است، تا نسبت به فرهنگسازی و ترویج این بسته محتوایی به مردم اهتمام داشته باشند.


وی با بیان اینکه «انتخابات»، «رمضان»، «دهه کرامت» و «حجاب و عفاف» از محورهایی است که از ابتدای سال در قالب بسته محتوایی به ائمه جماعات ارایه شده است، گفت: به مناسبت انتخابات ریاست جمهوری، وبینارهایی نیز برای ائمه جماعات مساجد تهران به منظور تبیین و تشریح رویکرد مساجد در انتخابات با حضور کارشناسان علوم سیاسی برگزار شد.


حجت الاسلام پرویزی به تدارک برنامه های گسترده به مناسبت دهه «ولایت و امامت» اشاره کرد و افزود: برنامه های مفصلی از 27 تیرماه تا هفتم مردادماه توسط شبکه محله محور مسجد پایه به این مناسبت در محلات برگزار خواهد شد، ما هم تلاش می کنیم که در پایگاه تخصصی مسجد ایده ها و راهکارهای باشکوه برگزار شدن برنامه های این ایام را برای بهره برداری ائمه جماعات ارایه کنیم.


معاون جذب و آموزش مرکز رسیدگی به امور مساجد تصریح کرد: با توجه به اینکه در آستانه ماه محرم حسینی قرار داریم، درصدد هستیم که در این ایام گسترش آموزه های حماسه عاشورا را در میان مردم مورد توجه قراردهیم و در کنار برگزاری مراسم های عزاداری در فضاهای باز نسبت به رعایت پروتکل های بهداشتی اهتمام داشته باشیم.
 

حجت الاسلام پرویزی همچنین از برگزاری دوره های آموزشی برای کارگزاران مساجد(امنا،خدام و ائمه جماعات مساجد) در محورهای مختلف به صورت حضوری و غیرحضوری خبر داد.


 

پایان پیام/ 40