پیشکسوتان برپایی محافل قرآنی در مساجد گیلان تجلیل می‌شوند

پیشکسوتان برپایی محافل قرآنی در مساجد گیلان تجلیل می‌شوند

تاریخ انتشار : ۲۶ تير ۱۴۰۰
فاضلی با اشاره به بزرگداشت هفته قرآن و عترت در گیلان از برگزاری مراسم تجلیل از پیشکسوتان کرسی‌ها و محافل قرآنی در مساجد استان خبرداد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از رشت، «فیروز فاضلی» امروز(شنبه،۲۶ تیر) در جلسه برنامه‌ریزی و هماهنگی هفته قرآن و عترت گیلان که با حضور نمایندگان دستگاه‌ها و صاحبنظران قرآنی استان برگزار شد گفت: از ۷ تا ۱۴مرداد مقارن با ۱۸ تا ۲۵ ذی‌الحجه با تصویب شورای فرهنگ عمومی استان هفته قرآن و عترت استان گیلان نامگذاری شده است.

 

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان با اشاره به وضعیت شیوع کرونا در استان و لزوم رعایت پروتکل‌های بهداشتی برای مقابله با این ویروس اظهار کرد: با توجه به شرایط فعلی برنامه‌هیا گرامیداشت هفته قرآن و عترت گیلان با بهره‌گیری حداکثری از ظرفیت فضای مجازی و صدا  سیمای استان برگزار می‌شود.

 

وی از برگزاری محافل قرآنی به همت موسسات و تشکل‌های قرآنی خبر داد و تصریح کرد: در این هفته از پیشکسوتان جلسه‌دار قرآنی در مساجد استان تجلیل می‌شود.

 

فاضلی با تاکید بر بهره‌گیری از هنر در ترویج و توسعه فرهنگی قرآنی در جامعه و نهادینه کرده آموزه‌های دینی، اجرای برنامه‌های هنری با موضوع قرآنی، پخش فیلم‌های قرآنی سینمایی از سیمای مرکز گیلان و سینماها، برگزاری شب شعر قرآنی، دیدار با خانواده‌های شهدای قرآنی، معرفی مفاخر و نام‌آوران و خانواده‌های قرآنی با استفاده از ظرفیت رسانه‌ها را از مهم‌ترین برنامه‌های هفته قرآن و عترت گیلان برشمرد.

پایان پیام/ 84