شرح زندگی امام جماعت فقید مسجد امامزاده یحیی(ع) در «اطاقی رو به آسمان»

شرح زندگی امام جماعت فقید مسجد امامزاده یحیی(ع) در «اطاقی رو به آسمان»

تاریخ انتشار : ۲۶ تير ۱۴۰۰
فرزند مرحوم آیت‌الله سیدکاظم حسینی لواسانی از تدوین «اطاقی رو به آسمان» شامل زندگی‌نامه امام جماعت فقید مسجد امامزاده یحیی(ع) تهران خبر داد.

حجت الاسلام والمسلمین «سید ابراهیم حسینی لواسانی» در گفت‌ و‌ گو با خبرنگار گروه مسجد و کانون های مساجد خبرگزاری شبستان با بیان اینکه کتاب «اطاقی رو به آسمان» زندگی نامه مرحوم آیت الله سیدکاظم حسینی لواسانی، امام جماعت فقید مسجد امامزاده یحیی(ع) تدوین شد، اظهار کرد: این کتاب که تدوین آن حدود دو سال به طول انجامید، در 257 صحفه تنظیم شده است.

 

این استاد حوزه علمیه مشهد و فرزند مرحوم حسینی لواسانی افزود: اطاقی رو به آسمان شامل معرفی مرحوم آیت الله لواسانی از بدو تولد تا زمان رحلت ایشان است و تلاش شده، این کتاب صرفا بیان کننده تاریخ و حوادث نباشد، بلکه حاوی مطالب مفید اخلاقی و تربیتی نیز باشد.

 

وی اضافه کرد: با توجه به اینکه مرحوم آیت الله حسینی لواسانی چند دهه امام جماعت مسجد امام زاده یحیی (ع) در تهران، منطقه 12، محله امامزاده یحیی(ع) بودند، بخشی از این کتاب به معرفی این مسجد و خدمات این روحانی به اهالی این مسجد و محله اختصاص یافته است. ایشان مقید بودند هر نوبت صبح، ظهر و شب اقامه نماز جماعت در این مسجد می کردند و هیچ گونه توقعی از اهالی این مسجد نداشتند.

 

حسینی لواسانی ادامه داد: بخشی از این کتاب اطاقی رو به آسمان به فعالیت های انقلابی و مبارزاتی مرحوم آیت الله لواسانی از جمله تاسیس سازمان فجر اسلام، ایجا کمیته بازگشت از امام خمینی (ره) و تربیت شهدایی همچون سردار طهرانی مقدم اشاره دارد.

 

وی در پایان گفت: انشالله کتاب اطاقی رو به آسمان به زودی در دسترس عموم مردم قرار می گیرد و طی مراسمی در مسجد امامزاده یحیی (ع) رونمایی می شود.

پایان پیام/ 397