امام جمعه جهرم سخنران آیین سالروز شهادت امام باقر (ع) در کانون «منتظران نور»

امام جمعه جهرم سخنران آیین سالروز شهادت امام باقر (ع) در کانون «منتظران نور»

تاریخ انتشار : ۲۶ تير ۱۴۰۰
نیکجو از برگزاری آیین سوگواری سالروز شهادت امام محمد باقر (ع) با سخنرانی حجت الاسلام مدبر امام جمعه جهرم در کانون فرهنگی و هنری «منتظران نور» مسجد «جامع» این شهرستان خبر داد.

«رضا نیکجو» در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در جهرم، گفت: هفتمین روز از ماه ذی حجه با شهادت حضرت امام باقر (ع) همزمان شده است همان امامی که دریای دانش را شکافت و دریای علوم را آشکار ساخت.

 

مدیر کانون فرهنگی و هنری «منتظران نور» مسجد «جامع» جهرم با اشاره به تلاش امام باقر (ع) در راستای نشر تعلیمات اصیل اسلامی و معارف حقه، افزود: این امام همام پایه ریز دانشگاه تشیع و علوم اسلامی بوده است.

 

وی با تاکید بر ترویج سیره و روش آن حضرت در جامعه اسلامی، عنوان کرد: مناسبت هایی همچون سالروز تولد و شهادت امامان معصوم (ع) فرصتی برای گسترش فرهنگ ناب آن بزرگواران در جامعه است.

 

نیکجو از برگزاری آیین سالروز شهادت امام باقر (ع) در کانون فرهنگی و هنری «منتظران نور» خبر داد و گفت: این ویژه برنامه با سخنرانی حجت الاسلام مدبر امام جمعه جهرم برگزار می شود.

 

وی با اشاره به اینکه این مراسم امشب پس از نماز مغرب و عشا برگزار می شود، خاطرنشان کرد: مرثیه خوانی «صالح کشتکار» از ذاکران اهل بیت (ع) دیگر برنامه های این آیین عزاداری و سوگواری است.

پایان پیام/ 691