دعای «عرفه» در ۳۳ کانون فرهنگی هنری مساجد فومن برگزار می‌شود

دعای «عرفه» در ۳۳ کانون فرهنگی هنری مساجد فومن برگزار می‌شود

تاریخ انتشار : ۲۷ تير ۱۴۰۰
نیک‌انجام گفت: دعای پرفیض عرفه همزمان با نهم ذی‌الحجه در ۳۳ کانون فرهنگی هنری مساجد فومن برگزار می‌شود.

«یوسف نیک‌انجام» در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از فومن اظهار کرد: هرساله همزمان با فرارسیدن نهم ذی‌الحجه مصادف با روز عرفه اصحاب و اعضای کانون‌های فرهنگی هنری مساجد فومن با حضور در مساجد و زمزمه دعای حضرت سیدالشهداء(ع) در روز عرفه با خدای مهربان به راز و نیاز می‌پردازند.

 

رییس فرهنگ و ارشاد اسلامی فومن با اشاره به اینکه امسال هم دعای پرفیض «عرفه» در 33 کانون فرهنگی هنری مساجد فومن برگزار می‌شود افزود: برای جلوگیری از شیوع ویروس کرونا، مراسم‌ها با رعایت پروتکل‌های بهداشتی، توزیع ماسک و  مواد ضدعفونی کننده و نیز فاصله گذاری اجتماعی است.

 

وی با بیان اینکه مومنان در روز عرفه با شکستن بت‌های درون و قربانی کردن هوای نفس به دنبال شناخت خود و خدای خود هستند گفت: برای رسیدن به شناخت خود و خداوند باید جهاد اکبر که همان مبارزه با نفس است را داشته باشیم.

 

نیک‌انجام تصریح کرد: دعای عرفه و برپایی آن برکات زیادی از جمله تقویت بنیه دینی و اعتقادی اقشار مختلف مردم به ویژه نسل جوان از طریق ارتباط با یگانه معبود هستی و آشنایی اعضای کانون‌های مساجد با معارف اسلامی و دعاهای وارده دارد.

 

رییس فرهنگ و ارشاد اسلامی فومن خاطرنشان کرد: عرفه، بهترین فرصت برای عبادت و نیایش، توبه به درگاه خداوند متعال و استجابت دعاست.

پایان پیام/ 526