کانون های مساجد جهرم در سوگ شهادت امام باقر (ع) هستند

کانون های مساجد جهرم در سوگ شهادت امام باقر (ع) هستند

تاریخ انتشار : ۲۷ تير ۱۴۰۰
نعمت اللهی از میزبانی کانون های فرهنگی و هنری مساجد شهرستان جهرم از سوگواران سالروز شهادت حضرت امام محمد باقر (ع) خبر داد.

«محسن نعمت اللهی» در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در جهرم، گفت: در سالروز شهادت امام پنجم شیعیان حضرت باقرالعلوم (ع) کانون های فرهنگی و هنری مساجد شهرستان جهرم غرق در سوگ و ماتم شده است.

 

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان جهرم افزود: آیین های عزاداری و سوگواری سالروز شهادت امام محمد باقر (ع) با برنامه ریزی کانون فرهنگی و هنری «الزهرا (س)» در تپه شهدای جهرم برگزار شد.

 

وی ادامه داد: در این برنامه ضمن پاسداشت شهدای حادثه «منا» یاد و خاطره شهدای گمنام شهرستان جهرم در سالروز تدفین پیکر مطهرشان گرامی داشته شد.

 

نعمت اللهی همچنین به برگزاری آیین عزاداری و سوگواری در کانون فرهنگی و هنری «پیمان غدیر» اشاره کرد و گفت: این مراسم با سخنرانی حجت الاسلام زارعیان و مرثیه سرایی حجت الاسلام قناعتیان انجام شده است.

 

وی با اشاره به اینکه نظیر این مراسم در کانون فرهنگی و هنری «دوستان آسمانی» و با حضور پرشور بچه های مسجد برگزار شد، عنوان کرد: در این مراسم بشارتی از ذاکران اهل بیت (ع) به نوحه خوانی پرداخته است.

 

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی جهرم همچنین کانون فرهنگی و هنری «شهید علی اکبر رحمانیان» را میزبان سوگواران شهادت امام باقر (ع) عنوان کرد و اظهار داشت: این مراسم با عزاداری محبان اهل بیت (ع) با نوای «علیرضا عطایی» برگزار شد.

 

وی خاطرنشان کرد: دیگر کانون های فرهنگی و هنری شهرستان جهرم در بخش های «کردیان» و «سیمکان» نیز در سالروز شهادت حضرت امام باقر (ع) میزبان سوگواران و عزاداران بودند.

 

نعمت اللهی از عوامل برگزارکننده مراسم های عزاداری و سوگواری در کانون فرهنگی و هنری مساجد که با رعایت شیوه نامه های بهداشتی محفل عزاداری اهل بیت (ع) را گرم نگه داشتند، قدردانی کرد.

 

پایان پیام/ 691