امضای تفاهم نامه همکاری ستاد کانون های فرهنگی مساجد و حوزه هنری کهگیلویه و بویراحمد

امضای تفاهم نامه همکاری ستاد کانون های فرهنگی مساجد و حوزه هنری کهگیلویه و بویراحمد

تاریخ انتشار : ۲۸ تير ۱۴۰۰
ستاد هماهنگي کانون هاي فرهنگي و هنري مساجد استان و حوزه هنري سازمان تبليغات اسلامي استان کهگيلويه و بويراحمد به منظور اجراي طرح ها و برنامه هاي مشترک در بخش هاي فرهنگی، هنري، آموزشي و پژوهشي تفاهم نامه همکاري امضاء کردند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از یاسوج، «علیرضا دولت آبادی» امروز ظهر در این آئین با اشاره به تعریف مقام معظم رهبری (دامت برکاته) از فرهنگ، که فرهنگ روح حاکم بر وجود انسان هست که به رفتار انسان جهت می دهد گفت: با توجه به اهمیت حوزه فرهنگ و ضرورت اجرای برنامه های این حوزه هم افزایی و همکاری سایر نهادها را جهت اجرای برنامه های مشترک می طلبد.

 

مدیر ستاد کانون های فرهنگی و هنری مساجد استان کهگیلویه و بویراحمد با توجه به جایگاه هنر اظهار کرد: صاحب نظران بر این عقیده هستند تا فرهنگ در قالب هنر ریخته نشود اثرگذار نخواهد بود و اگر حرف دین در قالب هنر بیان شود، ماندگار خواهد بود.

 

وی افزود: مجموعه حوزه هنری وستاد کانون های فرهنگی و هنری مساجد، رسالت ها ،ماموریت ها و مخاطبین زیادی برای همکاری و بهره گیری از ظرفیت همدیگر جهت اجرای برنامه های مشترک در بخش های هنری،فرهنگی،آموزشی و پژوهشی دارند.

 

دولت آبادی با اشاره به موضوعات تفاهم نامه گفت:با توجه به شرایط کرونا و استفاده از فضای مجازی سعی میکنیم کارها را به سمت فعالیت ها واجرای کلاس های هنری تخصصی پیش ببریم و دوره های آموزشی و ثبت نام از علاقمندان در حوزه فرهنگ با توجه به همکاری حوزه هنری استان انجام بگیرد.

«شریف اسلامی» نیز در این آئین ضمن اظهار خرسندی از امضای این تفاهم نامه همکاری، گفت: برای ایجاد یک برنامه مدون در راستای کمک به توسعه و پیشبرد اهداف فرهنگ و هنر با محوریت مسجد و تقویت روحیه خودباوری،امیدواری و نشاط فردی و اجتماعی، در بحث آموزش برنامه های فرهنگی و هنری و ایجاد زیرساخت ها و جذب مخاطب و در نهایت کشف هنرمند فرصت و اتفاق خوبی جهت تولید هنر و کشف هنرمند است.

رئیس حوزه هنری استان کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: با توجه به اینکه در روستاها و مناطق عشایرنشین در زمینه تولیدات هنری کمتر توجه شده، امسال سعی بر این است که انشاءالله در جامعه روستایی و عشاری با همکاری ستاد کانون های فرهنگی و هنری مساجد استان، تولیدات داشته باشیم.

وی گفت: اگر برنامه های در جهت تولیدات فرهنگی و هنری توسط هنرمند متعهد خوب اجرا شوند خروجی و بازخورد اجتماعی خوبی نیز به دنبال خواهد داشت.

پایان پیام/ 82