نوای ملکوتی دعای «عرفه» در مساجد صومعه‌سرا طنین‌انداز می‌شود

نوای ملکوتی دعای «عرفه» در مساجد صومعه‌سرا طنین‌انداز می‌شود

تاریخ انتشار : ۲۹ تير ۱۴۰۰
عصر امروز همزمان با نهم ذی‌الحجه نوای ملکوتی دعای «عرفه» در مساجد صومعه‌سرا طنین‌انداز می‌شود.

خبرگزاری شبستان_صومعه‌سرا، مائده فلاحتکارضیابری: بار دیگر فرصتی دست داد تا به درگاه الهی تضرع کنیم و از او استجابت دعا و آمرزش گناهان خود را بخواهیم، روز عرفه، روز راز و نیاز به درگاه حق تعالی است و همزمان با سراسر کشور مردم مؤمن شهرستان صومعه‌سرا با حضور در مساجد همنوا با دعای عرفه حضرت سیدالشهدا(ع) به نیایش با معبود خواهند پرداخت.

 

روز عرفه روز نزدیک شدن به لقاءالله است، خداوند در این روز سفره احسان خود را گسترانیده و فرصت توبه به بندگان خود عطا کرده است، و سفره های جود و احسان خود را برایشان گسترانیده و شیطان در این روز خوار و حقیرتر و رانده‌تر و در خشمناکترین اوقات خواهد بود.

 

عرفه؛ روزی برای خودشناسی و خداشناسی است، روزی که در آن سید و سالار شهیدان امام حسین(ع)، دعایش را خواند و حجش را نیمه تمام گذاشت تا دین حق را از سلطه باطلان زمانه نجات دهد.

 

در جای جای شهرستان ولایتمدار صومعه‌سرا نیز عاشقان حسینی با حضور در مساجد و با قرائت زیارت عاشورا و دعای شریف عرفه، ارادت خود را به آن حضرت نشان خواهند داد.

 

 

*برگزاری دعای عرفه در مسجد آیت‌الله ضیابری ضیابر

حجت‌الاسلام«مرتضی اسدی» با اشاره به روز عرفه اظهار کرد: بر اساس روایات اهمیت روز عرفه کمتر از شب‌های قدر نیست و چنانچه شخصی در ماه رمضان نتواند استغفار کرده و مورد توبه قرار گیرد با درک شرایط روز عرفه مورد رحمت الهی قرار خواهند گرفت.

 

امام جماعت مسجد جامع آیت‌الله ضیابری ضیابر افزود: خداوند در این روز نگاه خاص و ویژه‌ای به بندگانش دارد و باید گفت روز عرفه روز پذیرفته شدن توبه و باز شدن در‌های رحمت الهی است که نباید به راحتی این روز را از دست داد.

 

وی عرفه را روز آمرزش گناهان، استجابت دعا و بهترین زمان برای مغفرت عنوان کرد و گفت: دعای عرفه گذرنامه حضور در پیشگاه الهی و پل قربانی شدن و تقرب است.

 

حجت‌الاسلام اسدی با اشاره به اینکه دعای عرفه یکی از طولانی‌ترین ادعیه شیعیان است تصریح کرد: در دعای عرفه مضامین متعددی وجود دارد، از جمله اعتراف به جایگاه خدا و اقرار به جایگاه انسان در هستی، حمد و سپاس برای نعمت‌های فراوان خداوند، یادآوری مشکلات و تب و تابهایی که شخص در عمر خویش از بدو آفرینش تا کنون پشت سر نهاده و کوشش برای جلب رحمت الهی و...

 

امام جماعت مسجد جامع آیت‌الله ضیابری ضیابر خاطرنشان کرد: امروز همزمان با سراسر کشور دعای پرفیض عرفه در مسجد آیت‌الله ضیابری با رعایت کامل پروتکل‌های بهداشتی و با حضور عموم مردم برگزار می‌شود.

 

 

*برگزاری مراسم دعای عرفه در مسجد جامع تولم‌شهر

«سیدعباس طبایی» با اشاره به اینکه روز عرفه، روز رحمت عام الهی است اظهار کرد: دعای این روز نیز، زمینه ساز تجلّی مغفرت و آمرزش خدا نسبت به بندگان است.

 

مدیر کانون فرهنگی هنری فاطمیه(س) مسجد جامع تولم‌شهر افزود: بنا به فرموده امام سجاد(ع) این روز روزی است که در آن در‌های رحمت الهی باز بوده و خداوند عطای خود را بر مردم گسترانیده و بر همگان تفضّل فرموده است، به همین خاطر توبه در آن مقبول و دعا به اجابت خواهد رسید.

 

وی گفت: اهمّیت دعا در روز عرفه به قدری است که سید بن طاووس در اقبال، حدیثی از امام باقر(ع) نقل فرموده مبنی بر اینکه چنانچه روزه داری در این روز سبب ضعف برای خواندن دعا شود، آن شخص باید روزه‌اش را افطار کند.

 

طبایی تصریح کرد: روز عرفه روز بهره‌گیری از فرصت‌های بسیاری است که به واسطه فزونی رحمت خداوند در این روز می‌توان از آن‌ها بهره گرفت؛ روزی که تنها در سال یک بار به انسان رو می‌کند.

 

مدیر کانون فرهنگی هنری فاطمیه(س) مسجد جامع تولم‌شهر خاطرنشان کرد: به همین مناسبت مراسم دعای عرفه عصر امروز(سه‌شنبه، 29تیر) در مسجد جامع تولم‌شهر با رعایت کامل پروتکل‌های بهداشتی برگزار می‎‌‌شود.

 

*برگزاری دعای پرفیض عرفه در مسجد جامع صومعه‌سرا

دعای پرفیض عرفه به همت کانون فرهنگی هنری انصارالمهدی(عج) سجد جامع صومعه‌سرا در این مسجد با نوای ملکوتی هادی نیک‌بین راس ساعت 18 با رعایت کامل پروتکل‌های بهداشتی برگزار می‌شود.

 

گفتنی است؛ بیش از 35 کانون فرهنگی هنری مساجد شهرستان صومعه‌سرا امروز میزبان مردم برای قرائت دعای عرفه در مساجد هستند.

 

 

پایان پیام/ 526