دعای عرفه در فضای باز مساجد و بقاع متبرکه استان زنجان قرائت می شود

دعای عرفه در فضای باز مساجد و بقاع متبرکه استان زنجان قرائت می شود

تاریخ انتشار : ۲۹ تير ۱۴۰۰
امسال مراسم عرفه با رعایت همه پروتکل‌های بهداشتی اعم از رعایت فاصله اجتماعی ۲ متری، استفاده از ماسک و غیره در فضای باز مساجد و بقاع متبرکه با ظرفیت محدود برگزار خواهد شد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از زنجان، روز عرفه و قربان شاید به عنوان عید در تقویم‌های ما مطرح شده اما خیلی از علما با برگرفتن از کلام هل بیت(ع) این روز را به عنوان یک عید بسیار مهم برای ما یادآوری کرده‌اند.

 

در دعاهایی که از اهل بیت(ع) نقل شده از جمله حضرت امام سجاد(ع) که می‌فرمایند «اللّهم هذا یومٌ عرفه یومٌ شَرّفتَه و کرّمتَه» یعنی عرفه، روزی است که خداوند متعال به این روز، شرافت و کرامت داد.

 

علاوه بر اَعمالی که در روز عرفه برای ما توصیه شده از جمله غسل و روزه این روز که در روایت آمده که کفاره 70 و حتی 90 سال و بیشتر را دارد و همچنین زیارت قرائت دعای عرفه سیدالشهدا(ع)، عرفه به عنوان یک عید مهم نیز برای ما مسلمانان ارزش و اهمیت دارد.

 

به همین منظور همه ساله در روز عرفه دعای عرفه با حضور جمعی از اهالی محله و عموم مردم در مساجد و تکایا برپا می شد ولی از زمان شیوع ویروس کرونا این مراسم با رعایت پروتکل های بهداشتی و محدودیت های بسیاری برگزار می شود و در بسیاری از موارد توصیه می شود تا از فضای مجازی استفاده شود.

 

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار زنجان در این خصوص به خبرنگار خبرگزاری شبستان گفت: امسال مبنای عمل ما در برگزاری مراسم روز عرفه، عید قربان، عید غدیر و دهه محرم، دستورالعمل سال گذشته بوده و در دستورالعمل امسال نیز، تغییر خاصی ایجاد نشده است.

 

خدابخش مرادی گفت: امسال مراسم عرفه با رعایت همه پروتکل‌های بهداشتی اعم از رعایت فاصله اجتماعی ۲ متری، استفاده از ماسک و غیره در فضای باز با ظرفیت محدود برگزار خواهد شد و توصیه می‌شود برای پیشگیری از ابتلا به کرونا، شهروندان از ظرفیت فضای مجازی استفاده کنند.

 

پایان پیام/ 73