از اجرای ۱۵ طرح اقتصادی در گیلان تا تکمیل ۱۶ باب مسجد در مناطق محروم

از اجرای ۱۵ طرح اقتصادی در گیلان تا تکمیل ۱۶ باب مسجد در مناطق محروم

تاریخ انتشار : ۲۹ تير ۱۴۰۰
امیریان از اجرای ۱۵ طرح اقتصادی در گیلان، توزیع بسته‌های معیشتی، حمایت از فرزندآوری و تکمیل ۱۶ باب مسجد در مناطق محروم به همت ستاد اجرایی فرمان امام(ره) در گیلان خبرداد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از رشت، «مجتبی امیریان» امروز(سه شنبه، ۲۹ تیر) در نشست خبری با خبرنگاران با تشریح فعالیت‌های ستاد اجرایی فرمان امام (ره) که در سه حوزه بنیاد برکت، بنیاد احسان، بنیاد ۱۵ خرداد در گیلان در حال خدمات‌رسانی است گفت: فعالیت‌های بنیاد برکت در استان گسترده بوده و هر شهرستان و هر منطقه‌ای حداقل از یک خدمت این بنیاد در مدرسه‌سازی، مسجدسازی، محرومیت‌زدایی، آبرسانی، ساحت بیمارستان بهره‌مند شده است.

 

معاون اجتماعی ستاد اجرایی فرمان امام(ره) گیلان رویکرد اجتماعی توام با مشارکت مردمی بنیاد را مورد اشاره قرار داد و افزود: در بنیاد احسان فعالیت‌های مردمی چون توزیع بسته‌های معیشتی، بهداشتی و تهیه جهیزیه با کمک سمن‎‌ها و خیریه‌ها انجام می‌گیرد.

 

وی اعلام کرد: از نیمه دوم ماه رمضان ۹۹ تا کنون حدود۳۰ هزار بسته حمایتی بهداشتی از قبیل ماسک، گان، محلول ضدعفونی کننده،۱۱ هزار بسته لوازم تحریر و ۲۰۰ سری اقلام جهیزیه توزیع شده است.

 

امیریان از اجرای رزمایش مواسات در ستاد اجرایی امام خبر داد و بیان کرد: افزون بر ۱۵۰ هزار بسته معیشتی در پنج مرحله از طریق گروه‌های جهادی محله‌محور تهیه و بین نیازمندان توزیع شد.

 

وی با اشاره به سالمندی استان گیلان و انعقاد تفاهم‌نامه با استانداری در راستای جمعیت‌افزایی در استان از پرداخت تسهیلاتی برای زوجین نابارور از طریق نهادهای حمایتی باروری خبر داد و گفت: از این روش زوج‌های نابارور در فرزندآوری مورد حمایت قرار می‌گیرند.

 

امیریان در ادامه به اجرای ۱۵ طرح اقتصادی در گیلان اشاره و بیان کرد:  این طرح‌ها با سرمایه گذاری ۱۵۰ میلیارد تومانی و  اشتغال هزار و ۵۰۰ نفر اجرا شد.

 

امیریان از راه‌اندازی چهار هزار شغل خانگی در قالب ۶۳ روستا و هفت شهرستان هدف خبرداد و اعلام کرد: این طرح‌ها در شهرستان‌های صومعه سرا، شفت، تالش، سیاهکل، لاهیجان، رشت، رودبار با ارائه وام‌های تسهیل کننده اجرا شد.

 

وی اضافه کرد: طی تفاهم نامه‌ای با استانداری گیلان اجرای ۱۰ هزار طرح عمرانی، زیر بنایی، بهداشتی، خدماتی و محرومیت‌زدایی با اعتبار بالغ بر ۲ هزار و۶۰۰ میلیارد تومان در حال اجراست که اشتغال ۶۰ هزار نفر را به همراه دارد.

 

به گفته وی ساخت ۴۱ باب مدرسه، ساخت ۵۲ واحد مسکونی برای خانوارهای دارای بیش از ۲ معلول، حمایت از تکمیل ۱۶ باب مسجد در مناطق محروم، ساخت ۱۵ خانه عالم در مناطق محروم، ۱۲ پروژه آبرسانی به روستاهای محروم و همچنین ساخت پنج هزار و هشت واحد مسکن ملی با اشتغال بالغ بر ۴۲ هزار فرد در رشت و صومعه سرا از دیگر مفاد این تفاهم نامه است.

 

پایان پیام/ 84