نماز عید سعید قربان در کانون «الزهرا (س)» جهرم برگزار شد

نماز عید سعید قربان در کانون «الزهرا (س)» جهرم برگزار شد

تاریخ انتشار : ۳۰ تير ۱۴۰۰
حضوری گفت: نماز عید سعید قربان با حضور باشکوه اهالی مسجد و با رعایت پروتکل‌های بهداشتی در کانون فرهنگی و هنری «الزهرا (س)» شهرستان جهرم برگزار شد.

«محمد حضوری» در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در جهرم، با تبریک عید سعید قربان گفت: عید قربان روز بندگی خدا، بریدن از تعلقات مادی، غلبه بر هوای نفسانی و تجلی تقوا است.

 

مدیر کانون فرهنگی و هنری «الزهرا (س)» با اشاره به اقامه نماز عید قربان در این کانون، افزود: نماز عید قربان با رعایت دقیق شیوه نامه های بهداشتی همچون رعایت فاصله اجتماعی، استفاده از ماسک و با حضور پرشور اعضای کانون و اهالی مسجد به امامت حجت الاسلام فتاحی اقامه شد.

 

وی بیان کرد: این آیین معنوی با رعایت ضوابط اجرایی و بهداشتی از ساعت هفت صبح امروز چهارشنبه ۳۰ تیرماه در کانون فرهنگی و هنری «الزهرا (س)» برپا شد و حاظران پس از اتمام نماز به سخنان امام جماعت مسجد در خطبه عید قربان گوش فرا دادند.

 

به گزارش شبستان، این عید یادآور روزی است که حضرت ابراهیم (ع) فرزندش اسماعیل را به قربانگاه می‌ برد تا او را نذر فرامین الهی کند و زیباترین سرسپردگی در برابر خواست خدا در این روز رقم خورد. از آن تاریخ به بعد مسلمانان در روز عید قربان با قربانی کردن گوسفند به ویژه در مناسک حج این عید بزرگ را جشن می‌ گیرند.

پایان پیام/ 691