تولید نرم افزار قرآنی«اخلاص ۱» به همت بچه های مسجد امیرالمومنین(ع) قائم شهر

تولید نرم افزار قرآنی«اخلاص ۱» به همت بچه های مسجد امیرالمومنین(ع) قائم شهر

تاریخ انتشار : ۳۱ تير ۱۴۰۰
زارع ازتولید نرم افزار قرآنی«اخلاص ۱» به همت کانون فرهنگی هنری اخلاص مسجد امیرالمومنین(ع) شهرستان قائم شهر خبر داد و گفت: رونمایی این نرم افزار چهارشنبه ۶مرداد ماه با حضور آیت الله«علی معلمی» نماینده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبری رونمایی می شود.

«عباس زارع» در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از ساری، با بیان اینکه قرآن و عترت با گذشت هزار و چهار صدو پنجاه و پنج سال در فرهنگ ما ساری و جاری است و باید این دو موضوع مهم را در قالب‌های فرهنگ و هنر با استفاده ابزار نو و تکنولوژی روز عرضه کنیم، اظهار کرد: معتقدم مفاهیم و آموزه های ناب قرآنی با زبان هنر رساتر و قوی تر انتقال می یابد.

 

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران از تولید نرم افزار قرآنی«اخلاص 1» با پشتیبانی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان مازندران و به همت کانون فرهنگی هنری اخلاص مسجد امیرالمومنین(ع) شهرستان قائم شهر خبر داد و اظهار کرد: همچنین ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد مازندران، اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی قائم شهر و موسسه فرهنگی هنری شفق کمک کار این کانون در تولید نرم افزار بوده اند.

 

زارع با بیان اینکه این نرم افزار قرآنی شامل 5بخش می باشد، افزود: بخش اول نرم افزار «اخلاص 1» به کرسی های تلاوت  شامل آلبوم عکس و فیلم تلاوت، سخنرانی، خبرنامه، زندگی نامه آیت الله«علی معلمی» نماینده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبری اختصاص دارد.

 

وی با بیان اینکه بانک محتوای قرآنی«قرائت ترتیل قران کریم باترجمه گویای استاد انصاریان»،«قرآن کریم تمام صفحه به خط عثمان طه با نکات منتخب و توضیحات صفحه» و«ترتیل خوانی استاد منشاوی و استادپرهیزگار» در بخش دوم این نرم افزار جانمایی شده، ادامه داد: علاقه مندان به نرم افزار های قرآنی می توانند متن نهج البلاغه و ترجمه به صورت pdf سازگار با سیستم ویندوز را از بخش سوم این نرم افزار دریافت کنند.

 

زارع با اشاره به اینکه بخش چهارم نرم افزار «اخلاص 1» قرآن کریم با 18 ترجمه فارسی به صورت pdf را عرضه می دارد، گفت: بخش پنجم نیز با عنوان «سلیمانی ها» تولید شده است.

 

وی با اشاره به ایده اجرای این طرح خاطرنشان کرد: با توجه به فرمان آتش به اختیار مقام معظم رهبری در امور فرهنگی و تهاجمات گسترده فرهنگی دشمن علیه ارزش ها، مقابله با این تهاجم با محوریت قرآن را با همکاری بچه های مسجد در دستور کار قرار دادیم.

 

زارع از برگزاری آئین رونمایی این نرم افزار با حضور ابوشهیدین آیت الله«علی معلمی» نماینده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبری و امام جمعه قائم شهر خبر داد و یادآورشد: این ویژه برنامه چهارشنبه 6مرداد ماه برگزار می شود.

 

 

پایان پیام/ 286