جریان سازی برای بازآفرینی هویت نماز جمعه در دستور کار کانون های مساجد باشد

جریان سازی برای بازآفرینی هویت نماز جمعه در دستور کار کانون های مساجد باشد

تاریخ انتشار : ۲ مرداد ۱۴۰۰
حجت الاسلام باقری گفت: کانون مساجد از جمله کانون های مهم انقلابی و دینی و فرهنگی است که نقش اثرگذاری در جامعه دارد و لذا جریان سازی برای بازآفرینی هویت نماز جمعه با توجه به هجمه های مختلف دشمنان در دستور کار کانون های مساجد باشد.

حجت الاسلام « یوسفعلی باقری» در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان مازندران با گرامیداشت ۵ مرداد سالروز اقامه اولین نماز جمعه در تهران اظهار کرد:  نماز جمعه میعادگاه وحدت آفرینی و اتحاد در جامعه است و حضور در نماز جمعه باید در سبک زندگی و در فرهنگ ما جایگاه ویژه ای داشته باشد.

 

امام جماعت کانون زینبیه نکا با اشاره به نقش کانون های فرهنگی هنری مساجد در جهت تشویق نوجوانان و جوانان به فریضه مهم نماز جمعه افزود: کانون های فرهنگی هنری مساجد مرکزی فرهنگی و دینی برای پیشبرد اهداف انقلاب هستند و تلاش برای نهادینه کردن اقامه نماز جمعه و حضور پر شور در این فریضه الهی در دستور کار است.

 

وی خاطر نشان کرد: نماز جمعه میعادگاه مقابله با توطئه‌های دشمن، قرارگاه بصیرت و اخلاق و سنگر مبارزه با جنگ اعتقادی و ایمانی است و تشویق و ترغیب جوانان به اقامه نماز جمعه از وظایف مهمی است که برعهده همه ما نهاده شده است.

 

حجت الاسلام باقری گفت: کانون مساجد از جمله کانون های مهم انقلابی و دینی و فرهنگی است که نقش اثرگذاری در جامعه دارد  و لذا جریان سازی برای بازآفرینی هویت نماز جمعه با توجه به هجمه های مختلف دشمنان در دستور کار کانون های مساجد باشد.

 

امام جماعت کانون زینبیه نکا با بیان اینکه ۵ مرداد، سالروز اقامه اولین نماز جمعه رسمی جمهوری اسلامی در تهران به امامت مرحوم آیت‌الله طالقانی در سال ۱۳۵۸ است؛ افزود: باید با تلاش برای حضور حداکثری در نماز جمعه وحدت و انسجام خود را به جهانیان نشان دهیم و کانون مساجد می تواند نقش اساسی در پیشبرد امورات فرهنگی، دینی و مذهبی را در جامعه ایفا نماید.

 

 وی ضمن اعلام همکاری و مشارکت همه جانبه در جهت برپایی هرچه باشکوه تر برگزار شدن نماز جمعه در سطح شهرستان یادآور شد: اعضای کانون زینبیه نکا همواره استمرار بر اقامه نماز جمعه دارند و همچنین آماده خدمت رسانی در کلیه برنامه های فرهنگی، هنری و مذهبی جهت پیشرفت و گسترش این فریضه مهم الهی هستیم.

پایان پیام/ 175