از نورافشانی آسمان مساجد زنجان تا برگزاری پویش جهانی غدیر

از نورافشانی آسمان مساجد زنجان تا برگزاری پویش جهانی غدیر

تاریخ انتشار : ۳ مرداد ۱۴۰۰
حجت‌الاسلام یوسفی افزود: پویش جهانی غدیر در مسجد حسینیه اعظم زنجان با حضور برخی چهره‌های مطرح از جمله آیت‌الله قزوینی روزهای چهارشنبه و پنج‌شنبه این هفته برگزار می‌شود.

دبیر اجرایی بنیاد بین‌المللی غدیر در استان زنجان در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در زنجان با تبریک اعیاد قربان و غدیر اظهار کرد:  از عید قربان تا عید غدیر به عنوان دهه امامت و ولایت نامگذاری شده است و برای این دهه برنامه های متعددی در استان زنجان پیش بینی شده است.

 

حجت الاسلام علی یوسفی با اشاره به اینکه شروع برنامه های این دهه با قرائت دعای عرفه و اقامه نماز عید قربان بود، گفت: در طول این دهه با استفاده از ظرفیت مساجد و مجموعه های مردم نهاد جشن های مردمی برگزار می شود.

 

وی با یادآوری اینکه بنیاد غدیر استان زنجان نیز در این زمینه همکاری های لازم را دارد، گفت: یکی از تاکیدات ائمه معصومین(ع) در خصوص غدیر خم، اطعام است از اینرو در برنامه های این دهه اطعام نیازمندان پیش بینی شده است.

 

دبیر اجرایی بنیاد بین‌المللی غدیر در استان زنجان خاطرنشان کرد: سال گذشته 120 هزار پرس غذا از طریق هیات مذهبی، مساجد و مجموعه های مردم نهاد در بین نیازمندان توزیع شد و پیش بینی می شود امسال نیز همین میزان غذا توزیع شود.

 

حجت‌الاسلام یوسفی با اشاره به اینکه مراسم اطعام در روز عید غدیرخم در شهرستان زنجان و در برخی مساجد انجام می شود، گفت: از دیگر برنامه های این روز پویش جهانی غدیر است که در فضای مجازی اجرا خواهد شد.

 

وی افزود: این پویش در مسجد حسینیه اعظم زنجان با حضور برخی چهره‌های مطرح از جمله آیت‌الله قزوینی روزهای چهارشنبه و پنج‌شنبه این هفته برگزار می‌شود.

 

به گفته این مسئول، مراسم راهپیمایی خودرویی و موتوری به مناسبت روز عدیر غدیر در زنجان از ساعت 10 صبح با حضور اقشار مختلف مردم برگزار می شود.

 

وی از برگزاری جشن عید غدیر از سوی هئیت های مذهبی و مساجد استان زنجان در پیاده راه سبزه میدان زنجان از ساعت 18 عصر خبرداد و گفت: ایستگاه های هنری برای این روز پیش بینی شده است.

 

دبیر اجرایی بنیاد بین‌المللی غدیر در استان زنجان خاطرنشان کرد: ایستگاه های فرهنگی در 50 نقطه شهر زنجان و 20 نقطه شهرستان های استان نسبت به توزیع اقلام فرهنگی و پخش صورت واهدای جوایز به کودکان اجرایی می شود.

 

وی از نور افشانی به مناسبت عید غدیر از سوی شهرداری زنجان خبرداد و گفت: شب شعر در زنجان و ابهر در صورت مساعد بودن شرایط کرونایی در برگزار می‌شود.

 

حجت‌الاسلام یوسفی یادآور شد: مسابقه کتابخوانی بزرگ با عنوان کاروان غدیر از سه کتاب "تنها راه رستگاری" برای عموم در خصوص خطبه غدیر، "کیمیاگر" نوشته مصطفوی در رده سنی نوجوانان و کتاب داستان "بچه‌ای که نمی‌خواست آدم باشد" برای گروه سنی کودکان پیش‌بینی شده است.

 

 

پایان پیام/ 693