اختصاص ۳۰۰ میلیون تومان برای تعمیر مساجد استان زنجان در سال جاری

اختصاص ۳۰۰ میلیون تومان برای تعمیر مساجد استان زنجان در سال جاری

تاریخ انتشار : ۴ مرداد ۱۴۰۰
حجت‌الاسلام کرمی از اختصاص ۳۰۰ میلیون تومان برای تعمیر مساجد استان زنجان در سال جاری خبر داد و گفت: اگر مردم پای کار نباشند دولت قادر به مدیریت این مبالغ نخواهد بود.

به گزارش خبرگزاری شبستان از زنجان، مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان زنجان در جمع خبرنگاران اظهار کرد: به مناسبت دهه کرامت طرح «ولایت علوی، اکمال دین» در استان زنجان اجرا می شود.

 

حجت الاسلام مختار کرمی به دیگر برنامه های این دهه در مساجد و بقاع متبرکه استان اشاره کرد و افزود: برنامه‌هایی همچون نورافشانی در شب عید غدیر، مشارکت در برگزاری راهپیمایی خودرویی، تجلیل از ۱۱۰ نفر از سادات، برگزاری جشن در ۱۰ امامزاده شاخص، سخنرانی حجت‌الاسلام حسین انصاریان در حسینیه اعظم زنجان و پرپایی ۳۵ ایستگاه صلواتی و توزیع ۳۵۰۰ بسته تبرک در بین مردم تدارک دیده شده است.

 

وی با یادآوری اینکه بیش از ۶۰ درصد موقوفات استان زنجان حوزه روضه و عزاداری برای ائمه معصومین (ع) است، گفت: امروز نیازمند وقف در حوزه مسائل آموزشی و بهداشتی هستیم.

 

این مسئول به طرح طرح شمیم خدمت در زنجان اشاره کرد و گفت: هدف از اجرای این طرح این است که امامزاده مأمنی برای افراد بی‌بضاعت باشد.

 

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان زنجان با اشاره به اینکه امسال ۳۰۰ میلیون تومان برای تعمیر مساجد اختصاص یافته است، گفت: اگر مردم پای کار نباشند دولت قادر به مدیریت این مبالغ نخواهد بود.

 

به گفته حجت الاسلام کرمی، در راستای فراهم کردن مسکن ارزان قیمت برای قشر آسیب پذیر جامعه ، امسال با بنیاد مسکن تفاهم نامه منعقد کردیم و یک پروژه ۵۰ واحدی در طارم آغازشده که در ۶ فاز اجرایی خواهد شد.

 

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان زنجان «نشاط معنوی» را از دیگر طرح‌های فرهنگی این سازمان خواند و گفت: این طرح در قالب برنامه‌های تابستانه اوقات فراغت، نوجوانان، جوانان و خانواده‌ها در بقاع متبرکه در حال اجراست و در آن‌ها مشاوره و آموزش‌هایی توسط مبلغان در خصوص استفاده از فضای مجازی، سبک زندگی، همسرداری، فرزندپروری و ازدواج به شکل حضوری و مجازی ارائه می‌شود.

 

پایان پیام/ 73