اجرای دو پویش توسط مسجدی‌ها برای عید سعید غدیر

اجرای دو پویش توسط مسجدی‌ها برای عید سعید غدیر

تاریخ انتشار : ۴ مرداد ۱۴۰۰
حجت‌الاسلام ذاکر از اجرای دو پویش «محله غدیری» و «سفره‌داران غدیر» توسط مسجدی‌ها همزمان با دهه ولایت و امامت خبر داد.

خبرگزاری شبستان، گروه مسجد و کانون های مساجد، حجت‌الاسلام «حجت‌الله ذاکر» با اشاره به راه اندازی پویش بچه های مسجد با «محله غدیری» و «سفره داران غدیر» به همت مرکز رسیدگی به امور مساجد اظهار کرد: در خصوص عید سعید غدیر سفارش‌های بسیاری از سوی اهل بیت (ع) مطرح شده است که یکی از آن‌ها آراستن ظاهری است. در روایتی از امام صادق (ع)  روز غدیر به عنوان روز آراستن معرفی شده است. این آراستن هم در لباس پوشیدن است و هم آراستن شهر و محیط اطراف خود که یکی از محورهای پویش محله غدیری نیز همین است.

 

معاون فرهنگی و اجتماعی مرکز رسیدگی به امور مساجد افزود: در پویش مسجدی های محله غدیری بنا داریم علاوه بر آذین‌بندی مساجد، آذین‌بندی مغازه‌ها، منازل و معابر نیز توسط مردم محله انجام پذیرد.

 

حجت الاسلام ذاکر با بیان اینکه یکی دیگر از سنت‌های حسنه سفارش شده در این روز با عظمت اطعام مؤمنین است، گفت: از امام رضا (ع) روایتی نقل شده است که هرکس در روز عید غدیر به مؤمنی غذا بدهد، مانند کسی‌ است که تمام انبیاء و صدیقین را اطعام نموده باشد.

 

معاون فرهنگی و اجتماعی مرکز رسیدگی به امور مساجد گفت: برخی تصور می‌کنند که منظور از اطعام، تهیه و توزیع تعداد زیادی ظرف غذا می باشد در صورتی که در این روایت سخن از غذا دادن به یک نفر مطرح شده است. در پویش سفره‌داران غدیر بنا داریم فرهنگ اطعام غدیر را در سطح محله‌ها ترویج دهیم و خانواده ها بتوانند با غذا دادن به یک همسایه نیز در شمار سفره‌داران غدیر قرار بگیرند.

 

پایان پیام/ 40