تولید ۳ قطع سرود جدید برای محرم توسط گروه سرود «رهپویان حرم»

تولید ۳ قطع سرود جدید برای محرم توسط گروه سرود «رهپویان حرم»

تاریخ انتشار : ۱۶ مرداد ۱۴۰۰
زارع از تهیه و تولید سه سرود به مناسبت ماه محرم به همت گروه سرود «رهپویان حرم» خبر داد و گفت: «ماه حسین(ع)»، «سقای دشت کربلا» و «جام حسرت» تولیدات جدید بچه‌های مسجد امیرالمومنین (ع) است.

«مهدی زارع» در گفت و گو با خبرنگار گروه مسجد و کانون های مساجد خبرگزاری شبستان از تهیه و تولید سه اثر به همت گروه سرود رهپویان حرم کانون فرهنگی هنری مسجد «امام حسن مجتبی(ع)» خبر داد و  اظهار کرد: در آستانه ماه محرم گروه سرود این کانون آثاری همچون «سقای دشت کربلا»، «ماه حسین(ع)» و «جام حسرت» را تولید کرده است.

 

مدیر کانون فرهنگی هنری امام حسن مجتبی(ع) (در جوار مسجد امیرالمومنین(ع) روستای عصمت آباد مهریز استان یزد) بیان کرد: از سال ۹۵ تاکنون ۹۶ اثر تولید شده که از این میان ۳۵ اثر نماهنگ بوده است و از شبکه های استانی و سراسری سیمای جمهوری اسلامی پخش شده است.

 

وی با اشاره به برنامه های این کانون فرهنگی هنری به مناسبت ماه محرم گفت: به مناسبت ایام عزاداری سید و سالار شهیدا ن (ع) به مدت ۱۳ شب مراسم عزاداری با رعایت پروتکل های بهداشتی برگزار می شود و تلاش داریم در کنار مراسم عزاداری رویکرد بصیرت افزایی را با تهیه و توزیع جزوات با مضامین پیام عاشورا در دستور کار قرار داده ایم.

 

زارع اطعام حسینی را از دیگر برنامه های این کانون مسجدی در دهه نخست محرم معرفی کرد و افزود: مقرر شد، در این ایام هر شب ۱۸۵۰ پرس غذا طبخ و میان نیازمندان و اهالی محله توزیع و به مناسبت تاسوعا و عاشورای حسینی نیز اقلام معیشتی میان خانواده های کم برخوردار توزیع می شود.

 

وی در پایان خاطرنشان کرد: وجه تمایز گروه سرود رهپویان حرم با سایر گروه ها در این است که این گروه برخاسته از دل یک کانون روستایی است و نه تنها در بحث موسیقی بلکه به عنوان یک مجموعه فرهنگی در زمینه های گوناگون نظیر برگزاری اردوهای زیارتی، برگزاری مسابقات کتابخوانی، تشویق اعضا به شرکت فعالیت های جمعی ورزشی، آشنایی با سیره شهدا (دیدار با خانواده شهدا، مطالعه زندگی نامه شهدا) و برگزاری جلسات هفتگی و مذهبی فعالیت دارد.

 

یادآور می شود، کانون فرهنگی هنری امام حسن مجتبی(ع) فعالیت خود را با عضویت تعدادی از افراد ولایت مدار روستای عصمت آباد مهریز یزد آغاز کرد و در راستای استفاده بهینه از ظرفیت های مساجد و انجام کار فرهنگی مورد نیاز جامعه اقدام به تشکیل کلاس سرود و موسیقی کرده است. تکیه بر اصل اعتماد به جوانان و استفاده از استعدادهای نهفته آنها با توان مالی هرچند اندک موجب شد، که این گروه سرود مسیر پیشرفت و ترقی را به خوبی و با سرعت طی کرده و بتواند طی یکی دو سال از یک گروه سرود شهرستانی به یک گروه سرود کشوری تبدیل شود.

پایان پیام/ 40