مسجدی‌ها برای ارتقای شور و شعور حسینی در جامعه برنامه داشته باشند

مسجدی‌ها برای ارتقای شور و شعور حسینی در جامعه برنامه داشته باشند

تاریخ انتشار : ۱۷ مرداد ۱۴۰۰
حجت‌الاسلام والمسلمین بختیاری گفت: اهالی مساجد باید ضمن تلاش برای افزایش شور حسینی در جامعه از طریق مختلف برای ارتقای شعور حسینی نیز تلاش کنند.

حجت الاسلام والمسلمین «سید محمد بختیاری» در گفت و گو با خبرنگار گروه مسجد و کانون های مساجد خبرگزاری شبستان با بیان اینکه نهضت حضرت ابا عبدالله (ع) حاوی پیام ها، عبرت ها و درس های مهمی برای ما است، اظهار کرد: حضرت با قیام خود به ما نشان دادند که زنده ماندن نباید به هر قیمتی صورت گیرد، زیرا ارزش انسان بسیار فراتر از حد تصور است و هر جا که لازم باشد باید در برابر بی عدالتی، ستمگری و فسادانگیزی ایستاد.

 

این استاد حوزه علمیه ادامه داد: آنچه که باید دست اندرکاران برگزاری مجالس عزاداری امام حسین (ع) در ماه های محرم و صفر به صورت ویژه در نظر بگیرند، این است که باید در کنار افزایش شور حسینی در جامعه به فکر ارتقای شعور حسینی آحاد مردم نیز باشند.

 

وی اضافه کرد: الحمدالله با تلاش هایی که دستگاه های مربوطه انجام داده اند تقریبا هیئتی را نمی توان یافت که بدون حضور یک سخنران برنامه آن برگزار شود، این در حالی است که در گذشته شاهد آن بودیم که بسیاری از مجالس عزاداری، ذکر توسل و بیان مصائب اهل بیت (ع) صرفاً با مداحی و روضه خوانی برگزار می شد و هیچ خبری از سخنرانی یک مبلغ دینی نبود.

 

بختیاری بیان کرد: مساجد نیز به نوبه خود می توانند با برپایی نمایشگاه ها و مسابقات کتابخوانی موجب ارتقای دانش عمومی جامعه نسبت به فلسفه و اهداف نهضت کربلا شوند.

 

وی در پایان گفت: مبلغان دینی نیز باید اولویت های اسلام و انقلاب را در سخنرانی های خود در مساجد و تکایا و هیئت های مذهبی در نظر بگیرند و به این توجه کنند نوجوان و جوانی که به مسجد می آید به دلیل دسترسی داشتن به شبکه های اجتماعی و فضای مجازی هر سخن وی را قبول نمی کنند، بنابراین خطبا باید اهل مطالعه باشند و با دقت هر مطلبی را برای مستمعین خود بیان و تبیین کنند و حتما از سیره اقناع سازی نیز استفاده کنند.

پایان پیام/ 397