انتساب به حوزه دین رسالت شبستان را سنگین‌تر می‌کند/ مبنای حرکت خبرنگاران افق روشن بیانیه گام دوم انقلاب باشد

انتساب به حوزه دین رسالت شبستان را سنگین‌تر می‌کند/ مبنای حرکت خبرنگاران افق روشن بیانیه گام دوم انقلاب باشد

تاریخ انتشار : ۱۷ مرداد ۱۴۰۰
حجت‌الاسلام ارزانی با بیان اینکه انتساب به حوزه دین رسالت خبرگزاری شبستان را سنگین‌تر می‌کند، گفت: خبرنگاران بکوشند خبرهای امیدبخش را به مخاطب عرضه کنند. مشکلات اقتصادی، تحریم‌ها، کرونا و ... وجود دارد اما مبنای حرکت ما افق بیانیه گام دوم انقلاب است.

به گزارش خبرنگار گروه مسجد و کانون های مساجد خبرگزاری شبستان، آئین گرامیداشت روز خبرنگار امروز (یکشنبه، 17 مرداد ماه) به صورت مجازی با حضور حجت الاسلام والمسلمین دکتر «حبیب‌رضا ارزانی»، مدیرعامل خبرگزاری شبستان و رئیس ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد کشور (فهما) و خبرنگاران ستادی و استانی این خبرگزاری (رسانه دین، فرهنگ و اندیشه) برگزار شد.

 

بنابر این گزارش، حجت الاسلام دکتر ارزانی با بیان اینکه حضور هر عکاس و خبرنگار در میدان تولید خبر در شرایط کرونایی به نوعی مجاهدت است، اظهار کرد: خداوند قیامت را برترین و بزرگ ترین خبر برای دنیایی ها قیامت برمی شمارد: «عَمَّ يَتَسَاءَلُونَ* عَنِ النَّبَإِ الْعَظِيمِ» مردم نمی دانند این قیامت چه زمانی اتفاق می افتد اما قطعیت دارد از این رو، قیامت و ارتباط با عالم معنا و معنویت و عالم پس از این بسیار بسیار مهم است.

 

مدیرعامل خبرگزاری شبستان ادامه داد: امیرالمومنین علی (ع) فرمودند: نباء عظیم که قرآن می فرماید، من هستم. بحث امامت و ولایت که دهه آن را به تازگی پشت سر گذاشته ایم استمرار رسالت انبیاء است و هدف انبیای الهی از آدم (ع) و خاتم (ص) با این جریان محقق می شود.

 

وی با اشاره به کار تخصصی خبرگزاری شبستان در حوزه مسجد و کانون های مسجد، گفت: جا دارد از شهید صارمی یاد کنیم که 17 مرداد به دلیل سالروز شهادت ایشان روز خبرنگار نامگذاری شده است. ایشان برای رساندن خبر صحیح و دقیق زحمات بسیار کشید و نهایتاً جانش را ایثار کرد.

 

حجت الاسلام ارزانی با با بیان اینکه ماناترین رنگ ها صبغه الله است، ابراز کرد: چه رنگی ماناتر از رنگ خدا، دیگر رنگ ها با تغییر افراد و راهبردها رنگ می بازد آنچه باقی می ماند رنگ خدا است که مانایی دارد: «صِبْغَةَ اللَّهِ ۖ وَمَنْ أَحْسَنُ مِنَ اللَّهِ صِبْغَةً».

 

رئیس ستاد فهما تاکید کرد: شبستان رسانه منتسب به دین و مذهب است و این انتساب رسالت ما را سنگین تر می کند چنان که امام صادق (ع) به زراره فرمودند: کار خوب برای همه خوب است اما از تو خوب تر چون تو به ما منسوب هستی و اگر کاری ناپسند انجام دهی از تو بدتر است چون منسوب به ما هستی!

 

وی اضافه کرد: توجه به ماموریت های شبستان در حوزه دین، فرهنگ و اندیشه اهمیتی ویژه دارد و مهمتر توجه به کانون های فرهنگی هنری مساجد و بچه های مسجد است کسانی که در کف میدان خالصانه و با عشق فعالیت می کنند. فعالیت کانون ها در حوزه فرهنگ، هنر و کارآفرینی برای چند سال ما خبر تازه دارد.

 

حجت الاسلام ارزانی با اشاره به رسالت خبرنگاران در انتقال نشاط و امید به جامعه، گفت: مقام معظم رهبری در مراسم تنفیذ ریاست جمهوری اشاره کردند فضای جامعه ما باید پرنشاط و امیدوار باشد اینطور نباشد که ما یاس را به جامعه تزریق کنیم. با آغاز دولت سیزدهم، تغییر نشاط آور است خبرنگاران بکوشند خبرهای امیدبخش و بانشاط را به مخاطب عرضه کنند. مشکلات اقتصادی، تحریم ها، کرونا و ... وجود دارد اما مبنای حرکت ما افق ترسیم شده مقام معظم رهبری در بیانیه گام دوم انقلاب است.

 

مدیرعامل خبرگزاری شبستان درا دامه تاکید کرد: سرعت در انتقال اخبار نقشی مهم دارد در کنار آن دقت هم اهمیت دارد اینها دوشادوش هم هستند که باید به آن توجه شود خداوند به مومنان می فرماید: «يَا أَيُّهَا الَّذِينَ آمَنُوا إِنْ جَاءَكُمْ فَاسِقٌ بِنَبَإٍ فَتَبَيَّنُوا أَنْ تُصِيبُوا قَوْمًا بِجَهَالَةٍ فَتُصْبِحُوا عَلَىٰ مَا فَعَلْتُمْ نَادِمِينَ؛ ای مؤمنان، هر گاه فاسقی خبری برای شما آورد تحقیق کنید، مبادا از روی نادانی به قومی رنجی رسانید و سخت از کار خود پشیمان گردید.»  در روایت است در دروغگویی فرد همین بس که هر خبری را می شنود بازگو می کند!

 

وی با بیان اینکه خبرگزاری شبستان در حوزه اخلاق و معنویت باید سرآمد و الگو باشد، خاطرنشان کرد: تعامل با عرصه های مختلف ضرورت دارد و باید با قوت پیگیری شود این تعامل به ما کمک می کند حرفمان را بزنیم و اخبار شبستان دیده شود لذا باید با نخبگان دینی فرهنگی نهادهای مرجع حوزه های علمیه و ... ارتباط قوی داشته باشیم.

 

بنابر این گزارش، در این نشست مجازی «مرتضی طاهریان»، سردبیر خبرگزاری شبستان نکاتی را درباره بهبود روند عملکر خبرگزاری شبستان مطرح کرد و از برگزاری نشست مجازی خبرنگاران استانی و ستادی ویژ] ماه محرم حسینی در دوشنبه، ۱۸ مرداد ماه خبر داد.

 

گفتنی است، در ابتدای این نشست مجازی دبیر گروه سیاسی خبرگزاری شبستان به نمایندگی از نیروهای ستادی در تهران و یکی از خبرنگاران استانی به نمایندگی از تحریریه استانی درباره انتظارات خود سخن گفته و پیشنهاداتی را مطرح کردند.

 

اعطای نمادین لوح تقدیر روز خبرنگار به دبیر گروه عکس خبرگزاری شبستان از سوی دکتر ارزانی پایان بخش این آئین بود.

 

پایان پیام/ 9