تدارک مفصل مسجد جمکران برای عزاداران حسینی/ از روزانه ۳ نوبت سوگواری تا برپایی تکیه کودکان

تدارک مفصل مسجد جمکران برای عزاداران حسینی/ از روزانه ۳ نوبت سوگواری تا برپایی تکیه کودکان

تاریخ انتشار : ۱۸ مرداد ۱۴۰۰
حجت‌الاسلام حسین آبادی با شرح برنامه‌های مسجد مقدس جمکران در دهه اول ماه محرم، بیان کرد: هر روز در سه نوبت آئین عزاداری با رعایت پروتکل‌های بهداشتی برگزار می‌شود. برپایی تکیه کودکان و برگزاری مسابقات عاشورایی ازجمله برنامه‌ها است.

حجت الاسلام والمسلمین «یاسین حسین آبادی» در گفتگو با خبرنگار گروه غدیر و مهدویت خبرگزاری شبستان درباره برنامه های مسجد مقدس جمکران برای محرم حسینی، اظهار کرد: میعاد منتظران در ایام محرم به ویژه دهه نخست آن برنامه های متعددی را تدارک دیده است، با توجه به تجربه موفق سال گذشته در شرایط کرونایی و رعایت پروتکل های بهداشتی به بهترین نحو در صحن جامع امام مهدی (عج)، امسال نیز با رعایت پروتکل های ابلاغی آئین سوگواری سید و سالار شهیدان عالم (ع) برگزار می شود و میزبان سوگواران حسینی خواهیم بود.

 

معاون فرهنگی مسجد مقدس جمکران ادامه داد: در این راستا هر روز صبح از 7 و 30 دقیقه تا 8 و 15 زیارت عاشورا در مسجد امام علی (ع)، هر روز ظهر بعد از نماز عصر روضه مختصر در مسجد مقام و عصرها از ساعت 16 و 30 مراسم عزاداری با میزبانی از هیئت محبین اهل بیت (ع) در شبستان بزرگ کربلا برگزار می شود.

 

وی ادامه داد: شب ها نیز بعد از نماز عشاء نیز اقامه عزا با سخنرانی حجت الاسلام «علی اصغر ظهیری» و حضور مداحانی همچون حاج حسن شالبافان انجام می شود.

 

حجت الاسلام حسین آبادی در ادامه بیان کرد: همزمان با برگزاری این آئین ها، تکیه کودکان در مسجد «فاطمه زهرا (س)» برپا می شود تا کودکان نیز برای امام حسین (ع) اقامه عزا کنند.

 

وی از برگزاری دو مسابقه در ایام محرم حسینی خبر داد و گفت: مسابقه «سوگواره خیمه بهشتی» در ایام محرم و صفر برگزار و اختتامیه آن 9 ربیع الاول، همزمان با سالروز آغاز امامت حضرت بقیه الله الاعظم (عج) برپا می شود؛ علاوه بر این، مسابقه صحیفه سجادیه را تیز از 12 تا 25 محرم الحرام مصادف با ایام شهادت امام سجاد (ع) برگزار می کنیم.

 

حجت الاسلام حسین آبادی تاکید کرد: همچنین در این ایام خدمات فرهنگی در قالب روایتگری، ارائه مشاوره و ... به زائران مسجد مقدس جمکران و عزاداران حسینی ارائه می شود.

 

وی از برگزاری آئین «شیرخوارگان حسینی» در میعاد منتظران خبر داد و اضافه کرد: این آئین در نخستین جمعه از ماه محرم یعنی 22 مرداد ماه همزمان با مراسم دعای ندبه در شبستان کربلا برگزار می شود.

 

معاون فرهنگی مسجد مقدس جمکران در ادامه ابراز کرد: در غروب عاشورای حسینی زیارت ناحیه مقدسه با نوای حجت الاسلام والمسلمین محمدمهدی میرباقری و ظهر روز عاشورا نیز آئین مقتل خوانی در شبستان کربلا برگزار می شود.

 

وی تاکید کرد: اطعام عزاداران حسینی و کمک های مومنانه نیز با استفاده از تبرعات و نذورات مردمی در دهه نخست محرم انجام می شود.

 

حجت الاسلام حسین آبادی با بیان اینکه آئین سیاهپوشی مسجد مقدس جمکران نیز دو روز قبل از محرم حسینی برگزار شده است، خاطرنشان کرد: این آئین با حضور خادمان این مکان مقدس انجام و از رسانه ملی پخش شد. همچنین، ایوان مسجد مقام به کتیبه «هر صبح و شام گریه کنم من برای تو» که برگرفته از فرازی از زیارت ناحیه مقدسه امام زمان (عج) است، مزین شد.

پایان پیام/ 9