آیین «سیاه پوشان» در کانون «دوستان آسمانی» به اجرا در آمد

آیین «سیاه پوشان» در کانون «دوستان آسمانی» به اجرا در آمد

تاریخ انتشار : ۱۸ مرداد ۱۴۰۰
گواهیان گفت: در آستانه ماه محرم، آیین «سیاه پوشان» به همت بچه های مسجد در کانون فرهنگی و هنری «دوستان آسمانی» جهرم به اجرا در آمد.

«مسعود گواهیان» در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در جهرم، با تسلیت ایام سوگواری حضرت اباعبدالله الحسین (ع)، گفت: در کانون فرهنگی و هنری «دوستان آسمانی» در ایام محرم و همزمان با سالروز شهادت امام حسین (ع) ویژه برنامه های مختلفی به اجرا گذاشته می شود.

 

مدیر کانون فرهنگی و هنری «دوستان آسمانی» جهرم از اجرای برنامه «سیاه پوشان» در این کانون خبر داد و افزود: بچه های مسجد چند روز پیش از آغاز ماه محرم با برگزاری آیین «سیاه پوشان» آماده استقبال از ماه عزای سید الشهدا (ع) و خاندانش می شوند.

 

وی بیان کرد: در اجرای این آیین، که بر اساس یک سنت دیرینه در این کانون فرهنگی و هنری به اجرا در می آید، صحن و سرای مسجد و کانون مشکی پوش و آماده عزاداری می شود.

 

گواهیان بیان کرد: بچه های مسجد در این آیین، علاوه بر فضای داخلی مسجد به سیاه پوش کردن محیط بیرونی، حیاط مسجد و کانون نیز اقدام می کنند.

 

وی با اشاره به اینکه این برنامه همه ساله در کانون فرهنگی و هنری «دوستان آسمانی» به اجرا در می آید، خاطرنشان کرد: بچه های مسجد در این ایام و در دهه محرم به عزداری با شکوه در رثای خاندان اهل بیت (ع) می پردازند.

 

مدیر کانون فرهنگی و هنری «دوستان آسمانی» جهرم با اشاره به اینکه پیش از شیوع بیماری کرونا نیز دسته های عزاداری و زنجیر زنی به صورت خیابانی توسط این کانون برگزار می شود، عنوان کرد: علاوه بر آن، سخنرانی مذهبی در طول این شب ها، در کانون «دوستان آسمانی» برگزار و اساتید مطرح حوزه و دانشگاه در مورد پیام عاشورا به سخنرانی می پردازند.

 

گواهیان در پایان با اشاره به اینکه برنامه های عزاداری امسال نیز به صورت محدودتر در این کانون برگزار می شود، خواستار رعایت شیوه نامه های بهداشتی از سوی شرکت کنندگان در این محفل معنوی شد.

 

پایان پیام/ 691