از برگزاری مراسم عزاداری محرم تا اجرای رزمایش مومنانه در مساجد زنجان

از برگزاری مراسم عزاداری محرم تا اجرای رزمایش مومنانه در مساجد زنجان

تاریخ انتشار : ۱۹ مرداد ۱۴۰۰
همزمان با آغاز ماه محرم، در کنار عزاداری ها، رزمایش کمک مومنانه و دستگیری از نیازمندان در مساجد زنجان اجرا می شود.

به گزارش خبرگزاری شبستان از زنجان، از زمان شیوع ویروس کرونا و فرمایشات مقام معظم رهبری در همدلی و مواسات با نیازمندان کمک های مومنانه با همکاری خیرین و اصحاب مسجد آغاز شد.

 

در این رزمایش ها کمک های خیرین و مردم برای خرید بسته های معیشتی و گوشت جمع آوری و ضمن حفظ کرامت انسانی در اختیار نیازمندان از قبل شناسایی شده قرار می گیرد.

 

به همین منظور بچه های مسجد حسینیه مهدیه زنجان 50 بسته گوشت قربانی را با کمک های خیرین و اصحاب مسجد تهیه و در بین نیازمندان توزیع کردند.

 

همچنین همزمان با آغاز ماه محرم، مراسم اعلان عزای حسینی با سیاه پوش کردن مساجد و آماده سازی فضای باز مسجد برای برگزاری مراسم عزاداری با رعایت پروتکل های بهداشتی در بسیاری از مساجد زنجان اجرا شد.

 

بنا به اعلام ستاد مقابله با کرونا، مراسم عزاداری حسینی باید در فضای باز مسجد و رعایت پروتکل های بهداشتی انجام شود از اینرو لازم است بچه های مسجد به این توصیه ها توجه کنند.

از دیگر اخبار مساجد زنجان می توان به برگزاری چهارمین جلسه کلاس طب سنتی اسلامی توسط استاد رضا خانی در مسجد مقداد مهرآرای زنجان اشاره کرد که این دوره آموزشی برای بانوان مسجدی اجرا شد.

 

همچنین در مسجد حسینیه پایین کوه زنجان آموزش گیوه بافی در راستای ایجاد اشتغال خانگی با یاد شهید محمد محمدی در راستای کنگره ملی ۳۵۳۵ شهید استان اجرا شد.

در مسجد امام محمدباقر(ع) اراضی زنجان نیز کلاس تابستانی زبان انگلیسی مقطع ابتدایی ویژه نوجوانان با یاد و نام شهید جاوید الاثر یونس خلجی در راستای کنگره شهدا ۳۵۳۵ استان زنجان برگزار شد.

 

 

پایان پیام/ 73