فعالیت‌ مساجد باید در طراز اسلام باشد

فعالیت‌ مساجد باید در طراز اسلام باشد

تاریخ انتشار : ۲۰ مرداد ۱۴۰۰
حجت الاسلام میثم تارم گفت: انتظار می رود فعالیت مساجد شهرستان جیرفت در شان و طراز مسجد اسلامی باشد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از جنوب کرمان، امام جمعه جیرفت با اتفاق مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سازمان جهاد کشاورزی جنوب کرمان به صورت سرزده از مسجد حضرت ابوالفضل(ع) رهجرد بازدید کرد.


حجت الاسلام «میثم تارم» در این بازدید، گفت: انتظار می رود فعالیت مساجد شهرستان جیرفت در شان و طراز مسجد اسلامی باشد.


امام جمعه جیرفت افزود: با توجه به بازدیدی که از فعالیت‌های فرهنگی، ورزشی و مذهبی مسجد حضرت ابوالفضل (ع) انجام شد، الحمدالله فعالیت ارکان این مسجد مطلوب است.


وی تصریح کرد: فعالیت مساجد باید جامع، آینده نگر و به طور خلاصه در طراز مسجد اسلامی باشد که خوشبختانه این مسجد گام های شایسته‌ای در این زمینه برداشته است.


حجت الاسلام تارم ابراز کرد: مجموعه اقدامات در حال انجام حکایت از تربیت نسلی مومن و متعهد در محله مسجد حضرت ابوالفضل (ع) دارد.
 

 

رویکرد فعالیت های مسجد جذب نوجوانان و جوانان به مسجد



حجت الاسلام «سید اصغر حسینی» در این بازدید، به تشریح فعالیت های مسجد پرداخت و گفت: یکی از فعالیت های این مسجد در سال های گذشته راه اندازی مهد کودک قرآنی بوده تا والدین با خاطری آسوده در نماز جماعت و همچنین مراسم شرکت کنند.


امام جماعت مسجد حضرت ابوالفضل (ع) رهجرد جیرفت افزود: برگزاری دوره های آموزش زبان خارجی و مداحی از دیگر این فعالیت ها است.


وی خاطرنشان کرد: یکی دیگر از برنامه های مسجد حضرت ابوالفضل (ع)، برگزاری دوره های مهارت آموزی و ارائه مدرک فنی و حرفه ای است که با هدف کارآفرینی و اشتغالزایی اجرا می شوند.


حجت الاسلام حسینی بیان کرد: در لبیک به منویات مقام معظم رهبری رزمایش مواسات و همدلی که در اوایل شیوع کرونا آغاز شد همچنان ادامه دارد و در همین راستا با اهدای بسته های معیشتی از نیازمندان حمایت می شود.


امام جماعت مسجد حضرت ابوالفضل (ع) رهجرد جیرفت ابراز کرد: تهیه کمک جهیزیه برای نوعروسان کم بضاعت و تشکیل گروه‌ جهادی از دیگر فعالیت های مسجد حضرت ابوالفضل (ع) است که با همراهی ارکان مسجد از جمله پایگاه های مقاومت خواهران و برادران، کانون فرهنگی هنری، مرکز نیکوکاری و هیئت امنای مسجد اجرا می شوند.


وی در خاتمه تاکید کرد: رویکرد فعالیت های مسجد فراهم کردن زمینه جذب نوجوانان و جوانان به مسجد و غنی سازی اوقات فراغت آنها است.


گفتنی است: نماز مغرب و عشاء به امامت حجت‌الاسلام میثم تارم امام جمعه شهرستان جیرفت اقامه شده و ایشان از زحمات حجت الاسلام سید اصغر حسینی امام جماعت مسجد تجلیل کرد.

پایان پیام/ 586