سوگواری دهه اول محرم در ۱۵۰ مسجد مناطق غرب تهران/بربایی موکب‌های نذر سلامت

سوگواری دهه اول محرم در ۱۵۰ مسجد مناطق غرب تهران/بربایی موکب‌های نذر سلامت

تاریخ انتشار : ۲۳ مرداد ۱۴۰۰
حجت‌الاسلام احمدی با اشاره به برگزاری مراسم سوگواری دهه اول محرم در ۱۵۰ مسجد ناحیه شهید مطهری مرکز رسیدگی به امور مساجد، گفت: به دلیل شرایط کرونایی مساجد ناحیه امسال اقدام به برپایی ایستگاههای «نذر سلامت» نمودند.

حجت الاسلام «روح الله احمدی»، در گفت و گو با خبرنگار گروه مسجد و کانون های مساجد خبرگزاری شبستان با اشاره به برپایی مراسم سوگواری عزاداری محرم در ۱۵۰ مسجد ناحیه شهیدمطهری مرکز رسیدگی به امور مساجد اظهار کرد: به منظور برگزاری مراسم عزاداری محرم از هیئات مذهبی خواسته ایم که از ظرفیت فضای باز مدارس،بوستان ها و بقاع متبرکه پیرامون مسجد برای برگزاری مراسم عزاداری با رعایت پروتکل های بهداشتی بهره برداری کنند.

 

مدیر ناحیه شهید مطهری مرکز رسیدگی به امور مساجد بیان کرد: طی ابلاغیه ای از مساجد ناحیه در خواست شده است که در صورتی که امکان برگزاری مراسم در فضای باز برای آنها مهیا نیست و مراسم های عزاداری را در مساجد برگزار می کنند به مواردی همچون حضور تعداد محدود در مراسم عزداری، استفاده از تهویه،رعایت فاصله گذاری اجتماعی را مورد توجه قرار دهند و حتما نسبت به این موضوع اهتمام داشته باشند که شرکت کنندگان در مراسم عزاداری از ماسک استفاده کنند.

 

وی ادامه داد: به مساجدی که مراسم عزاداری را در مسجد برگزار می کنند،تاکید شده است که مراسم عزاداری آنها حدود ۲۰ دقیقه به طول بیانجامد،ضمن اینکه امسال به دلیل شرایط کرونایی مساجد به جای برپایی ایستگاههای صلواتی و پذیرایی، به عزادارن حسینی، بسته های بهداشتی توزیع می کنند و با راه اندازی موکب های «نذر سلامت» به مردم، ماسک، الکل و مواد ضدعفونی کننده توزیع می کنند.

 

حجت الاسلام احمدی خاطر نشان کرد:امسال اطعام حسینی مساجد ناحیه با رعایت پروتکل های بهداشتی به صورت بیرون بر در اختیار عزادارن حسینی قرار می گیرد و سعی شده است در اولویت اول به خانواده های محروم و نیازمند این اطعام حسینی توزیع گردد.

 

مدیرناحیه شهید مطهری مرکز رسیدگی به امور مساجد با اشاره به تاکید مجدد مقام معظم رهبری مبنی بر انجام رزمایش مواسات و کمک های مومنانه از مساجد به محرومین گفت: در همین راستا در روزهای تاسوعا و عاشورای حسینی، سبدهای معیشتی میان خانواده های بی بضاعت توزیع می شود.

 

یادآور می شود، ناحیه شهید مطهری مرکز رسیدگی به امور مساجد شامل مناطق۵،۲،۶،۲۲ شهرداری تهران است.

پایان پیام/ 40