مسابقه حفظ سوره فجر در ماه محرم برگزار می شود

مسابقه حفظ سوره فجر در ماه محرم برگزار می شود

تاریخ انتشار : ۲۳ مرداد ۱۴۰۰
میثم زارع گفت: یکی از برنامه های ویژه ماه محرم برگزاری مسابقه قرآنی است و در همین راستا مسابقه حفظ سوره فجر برگزار می شود.

«میثم زارع» در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از جنوب کرمان، گفت: یکی از برنامه های ویژه ماه محرم برگزاری مسابقه قرآنی است و در همین راستا مسابقه حفظ سوره فجر برگزار می شود.


مدیر کانون فرهنگی هنری باقرالعلوم روستای ریگ سلمی قلعه گنج افزود: این مسابقه مختص گروه سنی کودکان است و کودکانی که بتوانند سوره فجر را از حفظ قرائت کنند، جوایزی اهدا می شود.


وی بیان کرد: هم زمان با ماه محرم دوره های آموزش قرآن کریم شامل روخوانی، روانخوانی و  حفظ آغاز شده است و تا پایان ماه صفر ادامه دارند.


زارع ابراز کرد: در ماه محرم طرح ملی سه شنبه های تکریم نیز با محوریت تجلیل از فعالان مسجدی در حال برگزاری است و بر همین اساس هفته گذشته در اقدامی از قبل تعیین نشده توسط امام جماعت و هیئت امنای مسجد از بنده تجلیل شد.


مدیر کانون فرهنگی هنری باقرالعلوم روستای ریگ سلمی قلعه گنج ادامه داد: آنها هدف از این اقدام را فعالیت های فرهنگی قابل قبول ۲ سال گذشته این کانون فرهنگی هنری در حوزه های فرهنگی، هنری و قرآنی در روستای محروم ریگ سلمی برشمردند.


وی اظهار کرد: طرح ملی شنبه های تکریم نیز با هدف ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی در ماه محرم تداوم دارد و بر همین اساس کتاب های مذهبی از جمله زندگانی و سیره اباعبدالله الحسین (ع) و عاشورا معرفی می شوند.

 
زارع اضافه کرد: هم زمان با آغاز دهه اول محرم موکب سلامت و صوتی راه اندازی شده و در این موکب علاوه بر پخش کلیپ های صوتی مداحی، ماسک نیز توزیع می شود.


مدیر کانون فرهنگی هنری باقرالعلوم روستای ریگ سلمی قلعه گنج عنوان کرد: تاکنون قریب ۲۰۰ عدد ماسک رایگان در بین عزاداران حسینی توزیع شده است.

وی در خاتمه یادآور شد: سیاه پوش کردن مسجد و محله و همچنین تولید محتوا در فضای مجازی با محوریت انتشار کلیپ و عکس نوشت محرم از دیگر ویژه برنامه های مناسبتی کانون در این ایام است.

پایان پیام/ 586