کانون های مساجد نسبت به فرهنگ سازی دستورالعمل های بهداشتی در مجالس عزاداری بکوشند

کانون های مساجد نسبت به فرهنگ سازی دستورالعمل های بهداشتی در مجالس عزاداری بکوشند

تاریخ انتشار : ۲۴ مرداد ۱۴۰۰
مجید خوبی زاده گفت: می طلبد کانون های فرهنگی هنری که از ارکان مساجد قلمداد می شوند در رعایت دستورالعمل های بهداشتی در برپایی مجالس عزاداری پیشگام بوده و نسبت به فرهنگ سازی رعایت این دستورالعمل ها بکوشند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از جنوب کرمان، امروز ۲۴ مراد ماه «مجید خوبی زاده» در حاشیه برگزاری همایش احلی من العسل در مسجد حضرت زهرا (س) محله کشت و صنعت جیرفت، گفت: با توجه به تاکیدات مقام معظم رهبری، ضروری است که مراسم عزاداری ماه محرم با رعایت دقیق دستورالعمل های بهداشتی برگزار شوند.


مدیر ستاد هماهنگی کانون های مساجد جنوب کرمان بیان کرد: می طلبد کانون های فرهنگی هنری که از ارکان مساجد قلمداد می شوند در رعایت دستورالعمل های بهداشتی در برپایی مجالس عزاداری همچون برگزاری مراسم در فضای باز، رعایت فاصله اجتماعی، حداکثر زمان ۲ ساعت و نیز استفاده از ماسک پیشگام بوده و نسبت به فرهنگ سازی رعایت این دستورالعمل ها بکوشند.



وی ابراز کرد: امروز به همت کانون فرهنگی هنری صدیقه اطهر همایش احلی من العسل با حضور نوجوانان مسجدی همراه با رعایت دستورالعمل های بهداشتی برگزار شد که جا دارد از متولیان این امر تشکر کنم.


خوبی زاده خاطرنشان کرد: خوشبختانه شکل گیری کانون های فرهنگی هنری در دل مساجد موجب شد تا با انجام فعالیت های فرهنگی و هنری زمینه جذب نوجوانان و جوانان به مساجد فراهم شود.


مدیر ستاد هماهنگی کانون های مساجد جنوب کرمان بیان کرد: از رویکردهای کانون های مساجد تربیت هنر متعهد است و به لطف خداوند در جنوب کرمان هنرمندانی داریم که پرورش یافته مساجد هستند.


وی اصلی ترین رسالت کانون های مساجد را مقابله با تهاجم فرهنگی برشمرد و افزود: امروز دشمنان با استفاده از فضای مجازی به دنبال شبهه افکنی هستند و قطعا نوجوانان و جوانان مسجدی با راهنمایی های کارشناسان دینی می توانند پاسخگوی شبهات حوزه دین و مذهب باشند.


خوبی زاده اظهار کرد: طرح اوقات فراغت تابستانی که هر ساله با هدف غنی سازی اوقات فراغت نوجوانان و جوانان اجرا می شود امسال با توجه به شرایط موجود با رعایت نکات بهداشتی برگزار می شود.


مدیر ستاد هماهنگی کانون های مساجد جنوب کرمان ادامه داد: طرح تابستانی کانون فرهنگی هنری صدیقه اطهر تحت عنوان انتظار تابستان به یادماندنی از ایده های مسجدی است که توانسته زمینه غنی سازی اوقات فراغت بچه های مسجد در ایام تابستان را فراهم کند.


وی عنوان کرد: از برنامه های طرح اوقات فراغت تابستانی این کانون، برگزاری دوره های سبک زندگی اسلامی، اخلاق، احکام و مهدویت است و قطعا نوجوانانی در این دوره های شرکت می کنند آینده ای درخشان و زندگی سعادتمند خواهند داشت چرا که پرورش یافته محیطی سالم و معنوی هستند.


خوبی زاده اضافه کرد: آثار هنری نوجوانان مسجدی با موضوع غدیر نیز آثاری برجسته ای هستند و بچه های مسجد به شکلی هنرمندانه توانسته اند واقعه غدیر را به تصویر بکشند.


مدیر ستاد هماهنگی کانون های مساجد جنوب کرمان در خاتمه از زحمات حجت الاسلام محمدتقی سعیدی امام جماعت مسجد حضرت زهرا (س) که طرح اوقات فراغت تابستانی با همکاری ایشان در حال برگزاری است، تشکر کرد.

پایان پیام/ 586