مروری بر اخبار مساجد استان زنجان در ایام سوگواری سالار شهیدان

مروری بر اخبار مساجد استان زنجان در ایام سوگواری سالار شهیدان

تاریخ انتشار : ۲۵ مرداد ۱۴۰۰
برنامه های مساجد زنجان با آغاز ماه محرم با محوریت عزاداری و جمع آوری نذورات مردمی و توزیع در بین نیازمندان اجرا می شود.

به گزارش خبرگزاری شبستان از زنجان، با آغاز ماه محرم و عزای حسینی، مساجد زنجان ضمن ضدعفونی مساجد و آماده سازی فضای بیرونی مسجد، پرچم های مزین به نام اباعبدالله الحسین(ع) را بر فراز مساجد به اهتزاز درآوردند.

به همین منظور مراسم عزاداری و سینه زنی در فضای باز مساجد با رعایت پروتکل های بهداشتی تا دهه اول ماه محرم اجرا می شود.

 

همچنین برنامه کوچه به کوچه عاشقی در مقابل درب منزل مادر شهید بزرگوار شهید آراض خدائی همراه با مراسم روضه خوانی و قرائت زیارت عاشورا به نیابت از شهدا با حضور جمعی از عزاداران حسینی توسط بچه های مسجد قمر بنی هاشم زنجان اجرا شد.

در مسجد امیرالمومنین(ع) بهارستان زنجان نیز مراسم عزاداری محرم با سخنرانی حجت الاسلام مهرانفر و مداحی سعید نوری با رعایت پروتکل های بهداشتی هر شب برگزار می شود.

 

در مسجد جامع شریف آباد ابهر نیز بچه های مسجد با ضدعفونی مسجد و خیابان های اطراف، مسجد را برای عزداری سید و سالار شهیدان آماده کرده و هر شب بعد از نماز مغرب و عشاء مراسم عزاداری و سوگواری با حضور عزاداران برگزار می شود.

در مسجد جامع شهرستان خرمدره نیز به همت بچه های مسجد کمک های نقدی از خیرین و اصحاب مسجد جمع آوری 100 پرس غذای گرم پخت و در بین نیازمندان توزیع شد.

 

در بسیاری از مساجد شاخص زنجان نیز مراسم عزاداری و سوگواری هر شب با حضور جمعی از عزاداران و سوگواران حسینی با رعایت پروتکل های بهداشتی برگزار می شود.

پایان پیام/ 73