مساجد در چند شب گذشته از دهه محرم پروتکل‌های بهداشتی را کامل رعایت کرده‌اند

مساجد در چند شب گذشته از دهه محرم پروتکل‌های بهداشتی را کامل رعایت کرده‌اند

تاریخ انتشار : ۲۵ مرداد ۱۴۰۰
رضا اسکندری گفت: در طول چند شب برگزاری مراسم محرم شاهد رعایت کامل شیوه‌نامه‌های بهداشتی در مساجد بوده‌ایم. فضای مهیای برخی مساجد نیز امکان برگزاری جلسات هیئت‌ها را در محیطی مطمئن فراهم کرده است.

«رضا اسکندری» در گفت و گو با خبرنگار گروه مسجد و کانون های مساجد خبرگزاری شبستان با بیان اینکه انشاءالله با تعطیل شدن سازمان های دولتی و نظارت مسئولان بر رعایت شیوه نامه های بهداشتی شاهد مهار کنترل حداکثری ویروس کرونا باشیم، اظهار کرد: متاسفانه به علت طولانی شدن کرونا برخی از مردم حساسیت های خود را نسبت به این ویروس از دست دادند در حالی که این بیماری بسیار خطرناک است.

 

این مداح و ذاکر اهل بیت (ع) با بیان اینکه میزان رعایت شیوه نامه های بهداشتی در مساجد و هیئت های مذهبی بیش از 90 درصد است، گفت: طی چند روزی که از ماه محرم می گذرد شاهد رعایت کامل شیوه نامه های بهداشتی از سوی مسجدی ها و هیئتی ها بودم که انشاءالله سایر گروه های مردم نیز به همین شکل این شیوه نامه ها را رعایت کنند.

 

وی در ادامه با بیان اینکه امسال به دلیل شیوع ویروس کرونا جلسات برخی از هیئت های مذهبی که فضای باز کافی در اختیار نداشتند در مساجد برگزار شد، افزود: انشاءالله شاهد آن باشیم که تمام جلسات مذهبی در مساجد برگزار شود در این صورت قطعا میزان انحرافات در مجالس مذهبی به حداقل و حتی با نظارت بیشتر به صفر می رسد.

 

اسکندری با بیان اینکه شیوع ویروس کرونا که قطعا تهدیدی بزرگ برای مردم به شمار می آید باید به صورت جدی از سوی همه گروه های مردم جدی گرفته شود، تاکید کرد: ای کاش رسانه ها بتوانند از طریق فیلم و تصویر دقتی که مسجدی ها و هیئتی ها در رعایت شیوه نامه های بهداشتی دارند را به صورت کامل به سمع و نظر تمام مردم در سراسر کشور برسانند. 

 

وی در پایان گفت: همه ما مطیع مقام معظم رهبری هستیم؛ بنابراین وقتی که رهبر معظم انقلاب عمل به دستورات ستاد ملی مقابله با کرونا را لازم دانستند ما نیز باید با اطاعت از معظم له مراسم های مذهبی در ماه های محرم و صفر و حتی سایر مناسبت ها را برگزار کنیم تا انشاءالله شاهد کاهش ابتلای مردم عزیزمان به این بیماری مهلک باشیم.

پایان پیام/ 397