مشارکت ۹۰ درصد مساجد در رزمایش کمک‌های مومنانه ویژه محرم حسینی

مشارکت ۹۰ درصد مساجد در رزمایش کمک‌های مومنانه ویژه محرم حسینی

تاریخ انتشار : ۲۵ مرداد ۱۴۰۰
حجت‌الاسلام طباطبایی‌فر با اشاره به توزیع دو هزار بسته معیشتی میان خانواده‌های کم برخوردار، گفت: در راستای تحقق تاکیدات مقام معظم رهبری ۹۰ درصد مساجد ناحیه شهید کلیینی در محرم امسال اقدام به رزمایش مواسات و کمک‌های مومنانه کرده‌اند.

حجت الاسلام «سید احمد طباطبایی فر»، در گفت و گو با خبرنگار گروه مسجد و کانون های مساجد خبرگزاری شبستان از تهیه و توزیع دو هزار بسته معیشتی به مناسبت ماه محرم میان خانواده های نیازمند از سوی مساجد ناحیه شیخ کلینی مرکز رسیدگی به امور مساجد خبر داد و اظهار کرد: مساجد ناحیه شهید کلینی در راستای لبیک به تاکیدات مقام معظم رهبری مبنی بر حمایت از اقشار محروم و بر اساس شناسایی که از سوی بسیج مساجد این ناحیه انجام شد، این حمایت ها را از خانواده های کم برخوردار منطقه پاکدشت انجام دادند.


مدیر ناحیه شهید کلینی مرکز رسیدگی به امور مساجد بیان کرد: پس از تاکیدات مقام معظم رویکردها و برنامه های مساجد نیز برای عزاداری حسینی تغییر کرد و همه مساجدی که برنامه عزاداری در مساجد مسقف داشتند،برنامه هایشان را در فضای باز،بوستان ها،مدارس با رعایت پروتکل های بهداشتی برگزار می کنند و مدت زمان برگزاری مراسم عزاداری و سخنرانی نیز کوتاه شده است.


حجت الاسلام طباطبایی فر تصریح کرد: امسال نذورات مردمی به سمت کمک های مومنانه سوق یافته است، به گونه ای که ۹۰ درصد مساجد نذورات مردمی و اطعام حسینی را به شکل بیرون بر میان محرومین توزیع و همچنین طبق نذورات مردمی تعدادی از مساجد نیز به صورت بسته های حمایتی میان مردم توزیع می کنند.


وی با بیان اینکه رویکرد رزمایش مواسات و کمک های مومنانه از زمان شیوع بیماری کرونا تاکنون در این ناحیه مورد توجه بوده است، گفت: یکی از طرح هایی که سال گذشته در مساجد این ناحیه اجرا شد، طرح محله مسجدمحور بود به طوری که از میان ۱۲۰ مسجد ناحیه،۲۰ مسجد در بحث مبارزه و پیشگیری از بیماری کرونا فعال شدند. همچنین توزیع کارت هدیه به نیازمندان و اهدای حواله نان به ارزش ۴۵۰ هزار تومان با همکاری کمیته امداد امام خمینی(ره) و اتحادیه نانوایان به منظور کمک رسانی به اقشار مستضعف و خادمان مساجد و توزیع ۱۲۰۰ بسته معیشتی بین نیازمندان از دیگر برنامه های مومنانه مساجد این ناحیه بوده است.


مدیر ناحیه شیخ کلینی مرکز رسیدگی به امور مساجد غربالگری خانه به خانه را یکی دیگر از برنامه های مساجد محوری شهرستان پاکدشت دانست و افزود: بر اساس این طرح، در چند مرحله شناسایی بیماران کرونایی و تست و غربالگری آنها انجام و بسته های معیشتی میان خانواده های نیازمندان توزیع شد و جلسات مختلفی به صورت حضوری و غیرحضوری با مساجد محوری و معین ناحیه در راستای تداوم رزمایش مواسات و کمک های مومنانه و تولید و توزیع ماسک و اقلام بهداشتی انجام شده است.
 

وی خاطر نشان کرد: برپایی ایستگاه های سلامت به منظور عرضه ماسک و اقلام بهداشتی، توزیع ۲۰ هزار عدد ماسک به صورت رایگان در قالب ایستگاه های سلامت، تهیه سوپ های مقوی و توزیع میان بیماران کرونایی و ویزیت رایگان بیماران و ارایه مشاوره های پزشکی از دیگر خدمات مساجد ناحیه شیخ کلینی از زمان شیوع بیماری کرونا تاکنون بوده است.

پایان پیام/ 40